Трето място в Гран при на Турция е най-добрият резултат на Ферари от първите четири старта във Формула 1 за 2011 г. Това, разбира се, не удовлетворява никого в Скудерията и в частност президента Лука ди Монтедземоло.
– Бяхме малко прекалено консервативни с новия си проект, но се сблъскахме и с нещо, което никога преди не бяхме виждали: резултатите от аеродинамичния тунел не бяха потвърдени на писта. Проблемът е наистина сложен, защото налага или смяна на цялостния проект, или смяна на тръбата. Намираме се по средата на оздравителния процес. Аз лично натискам крайно сериозно хората си и съм убеден, че вървим в правилната посока. Вероятно ще ни отнеме малко време, но вярата ми в екипа е налице – заяви маркизът в телевизионно интервю за CNN.
Италианецът, чието име все по-често се споменава в политическите среди на родината му, е страшно доволен досега от Фернандо Алонсо, когото привлече преди година в Маранело:
– Алонсо е много, много силен. Всъщност е един от най-добрите пилоти, които съм виждал през цялата си кариера. Изключително умен, непрекъснато натиска отбора (но по конструктивен начин), като в същото време е близък с хората. Затова и искам Алонсо да остане с нас дълго време.
На въпроса сигурно ли е бъдещето на Фелипе Маса в отбора, отговорът е повече от категоричен:
– Да. Абсолютно да. Той има договор с нас за тази, както и за следващата година. Няма никакви въпросителни около него.
Бъдещето на целия спорт пък ще се решава в идващите месеци – трябва да се договори нов Конкорд, бе организиран консорциум, проучващ възможността за закупуване търговските права на F1 и т.н. Ди Монтедземоло не участва толкова активно в явните и задкулисни битки, колкото в миналото, но има ясно мнение по въпроса.
– Вижте, Ферари е в същата позиция, в която се намират и останалите отбори. Според мен всички трябва да сме много прагматични. В края на 2012 г. контрактите на всички екипи с инвестиционния фонд CVC изтичат. Имаме три алтернативи. Или преподписваме със CVC; или (като постъпиха баскетболните тимове в Америка преди години, при това с огромен успех) създаваме наша собствена компания, която да управлява надпреварите, телевизионните права и т.н.; или трето, да намерим различен партньор. Екълстоун свърши невероятна работа, но пък той продаде бизнеса вече цели три пъти и всъщност не е собственик, така че продажба може да се осъществи от CVC. Но при всички положения решенията на отборите ще са безкрайно важни. За мен е важно да има алтернативи и ще видим какво ще стане – обясни президентът на Ферари.