Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ди Реста начело в първата сесия в Канада

Ди Реста начело в първата сесия в Канада

49
0
Пол ди Реста

Пол ди Реста (Форс Индия) оглави класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Канада. В края на сесията пистата изсъхна достатъчно, за да могат пилотите от Формула 1 да правят обиколки със сухи гуми. Тогава и времената се подобряваха с всеки следващ тур. В крайна сметка шотландецът се оказа с най-добро време (дадено с медиум). Втори се нареди Дженсън Бътън (Макларън), а трети е Ромейн Грожан (Лотус).

Дъжд валя почти до началото на сесията, като постепенно силата му утихваше, но прогнозата гласеше, че вероятно ще превалява от време на време. Само 15 градуса бе температурата на въздуха, тази на потъналото във вода трасе я превишаваше само 1 и бе 16.

При това положение в началото имаше съмнения, че новите гуми на Пирели, които бяха докарани в Канада, ще могат да бъдат тествани.

Излизанията започнаха с гуми за напълно мокра писта. Дори на този много ранен етап от уикенда пък от Заубер съобщиха на пилота си Естебан Гутиерес, че това най-вероятно ще са условията в квалификацията утре.

Швейцарският екип е с ново предно крило, което се опитва да изпробва на пистата Жил Вилньов. Мерцедес имат нови вертикални елементи около кутиите за радиаторите. При Уилямс е ново задното крило – развита версия на тази, която вече тестваха в Испания Най-много и най-забележими обаче са промените по Ферари F138.

Скудерията е с крилото около кутиите за радиаторите, което вече видяхме в Испания. Изцяло нови са носът и предното крило, чийто страници са сериозно преработени. В задната част на колата, ниско долу до пода под кутиите има нови отвори за излизане на горещия въздух.

Интересно предно крило имат и в Ред Бул за RB9 – вече с цели 9 елемента! Извън страниците то е със 7 отвора. От долната страна пък има комбинация от сплитери. Част от тях служат за улавяне на парчета гума, за да не попадат по крилото и да не влияят върху аеропритискането.

Междувременно Адриан Сутил съобщи на екипа си Форс Индия, че пистата е мокра, но няма локви. Гутиерес даде първото време за тренировката в 17-ата минута – 1:34.113, докато Себастиан Фетел и Пол ди Реста сложиха интермедии, за да изпробват какво е състоянието на трасето с тях.

Половин час след началото на тренировката пистата започна да изсъхва. В този момент начело на класирането бе Кими Райконен с 1:27.334 мин, докато пилотите на Ферари и Макларън, както и Фетел още нямаха обиколки за време. С всеки следващ тур времената падаха, докато на трасето започна да се появява все по-суха траектория. Нико Розберг например свали повече от секунда от собственото си постижение и бе пръв с 1:24.902 мин.

След изтичането на малко повече от 40 минути от тренировката Жул Бианки спря Маруся-та си на трасето. Пилотът изтърва колата, а от екипа му се обадиха да изключи всичко, тъй като регистрираха прегряване.

След час подготовка Розберг продължаваше да оглавява таблицата, следван на 0,152 сек от съотборника си Люис Хамилтън. По време на тази сесия доста бе обсъждано изявлението на англичанина, че не се чувства достатъчно уверен в колата си, за да спира толкова късно, колкото му се иска. В това, сподели Хамилтън, се корени най-голямата загуба на време за него.

Фетел пък на свой ред излезе начело в класирането, при това с гуми на цели 13 обиколки. Постижението му бе 1:23.047, докато предишното най-добро време – 1:23.680 – на Розберг бе дадено с гуми на 6 тура. Жан-Ерик Верн пък бе първият пилот, сложил сухи гуми, които при това бяха експерименталния тип, донесен от Пирели в Канада. Той направи бавен тур и се прибра в пита, тъй като явно бе още твърде мокро за смеси за сухо трасе. Все пак и Алонсо сложи сликове 15-ина минути преди финала, а от Катерам се обадиха на Александър Роси (заместващ Шарл Пик в тази тренировка), че ще се опитат да го изкарат с медиум до края на сесията. Маса и Серхио Перес също сложиха експерименталните гуми, докато Фетел, Райконен и Бътън избраха медиум за излизанията си със смес за сухо трасе.

Кими излезе втори със сухите гуми с 1:23.636, докато Розберг го предупредиха, че доста от колите на пистата блокират предните колела – вероятно заради проблеми със загряването. Бътън през това време изскочи пръв, изпреварвайки с 1,4 сек времето на Фетел. Малдонадо се удари и строши предното си крило в самия край на тренировката, предизвиквайки появата на жълти знамена на трасето.

Последните минути преминаха на чиста писта, като през тях времената бяха подобрявани с всяка изминала обиколка. Ди Реста се оказа пръв, докато Фетел не можа да свали от постижението си, дадено с интермедии и бе едва девети. Второто време – на Бътън – пък бе с експерименталните гуми на Пирели.