Поддържане на връзка с дигиталния свят е най-голямото желание на младите хора, дори когато шофират, показа проучване на компанията Johnson Controls, световен лидер в автомобилните интериори и електроника. Анкетирани бяха около 2 800 младежи от Германия, Великобритания, Китай и САЩ.
– За хората от това поколение автомобилът е място, където до голяма степен са откъснати от Интернет и мобилните комуникации – посочва Андреас Маасхоф, директор на отдел Промишлено проектиране и пазарни проучвания. – Представителите на дигиталното поколение са почти непрекъснато онлайн, достъпни и комуникиращи – независимо дали у дома, в офиса, в университета или в движение. Те искат автомобил, който им позволява да остават във връзка със света на дигиталните технологии.
Като „дигитално“ определят поколението на родените след 1980 г. Тези хора са израснали в свят, в който животът без интернет, смартфони, таблети, плейъри и т.н. е на практика немислим. Дигиталните устройства не просто изразяват стила на живот на това поколение, а са неделима част от него. Неговите представители имат три основни изисквания към автомобила си: свързаност, достъп до информация и гласов контрол.
Резултатите от проучването на JohnsonControls показват, че представителите на дигиталното поколение желаят да могат лесно да свързват и използват своите устройства в личния си автомобил. За тях е важно да имат възможност да свързват безжично своите цифрови устройства към бордовия компютър на колата и да ги зареждат, докато шофират.
Друг приоритет за участниците в проучването е лесният достъп до информация в автомобила. Освен това искат да имат възможност да управляват колата си като смартфон и за всички нейни системи да получават в реално време данни, насочващи вниманието към необходимостта от сервизно обслужване или ремонт. Също така желаят да имат възможност да използват тъчскрийн дисплеи, позволяващи изтегляне на специални приложения – за управление на климатичната система или понижаване разхода на гориво например, които могат да бъдат адаптирани към личните предпочитания. Имайки предвид, че и безопасността е важен фактор, анкетираните са посочили изискване да управляват всички функции и устройства чрез гласови команди. Много от тях предлагат използване на технологии за четене на електронната поща или на съобщенията от социалните мрежи, докато управляват автомобила.
Това поколение е ориентирано към покупката на автомобили от нисък или среден клас. Това означава, че е нужно да се насочи вниманието към внедряване на повече иновации в по-ниските класове. Това е показано в концептуалния модел на Johnson Controls ie:3.