Начало Рали Динко Иванов: От непровеждането на рали-спринт Самоков губи само спортът

Динко Иванов: От непровеждането на рали-спринт Самоков губи само спортът

185
0

Шампионът на рали-спринт у нас Динко Иванов коментира несъстоялото се миналия уикенд рали-спринт Самоков 2018 г., с което трябваше да формално да се открие сезона в автомобилния спорт у нас. В предаването „На Скорост“ за БНР Стара Загора Иванов заяви, че от непровеждането на надпреварата губи само спортът ни.

„Дори да се беше състоял рали-спринта в Самоков, ние нямаше да вземем участие, коментира старозагорският пилот. – Първо ревизията на колата ни не е завършена. В края на миналия сезон имахме технически проблем с нашия агрегат. Счупи се двигателят и трябваше да подготвяме изцяло нов такъв, като и да поръчваме части.

Все още чакаме някои от детайлите да дойдат, за да може да направим колата и настройките. Поради тази причина ние не подадохме заявка за участие в Самоков. Но не е хубаво, че ралито не се състоя. От това губи спортът.“

Организаторите изтъкнаха като основна причина за непровеждане на ралито малкия брой заявки – 6, и липсата на сняг по отсечките. В крайна сметка се случи така, че точно в неделя, за когато бяха предвидени 6-те отсечки, сняг имаше.

Иванов заяви още, че се надява да направи пълен сезон на рали-спринт със своя Ситроен C2 R2 плюс участия на планинско и рали в отделни кръгове. В момента екипът му води преговори със спонсорите от миналия сезон, за да може сътрудничеството да бъде продължено.

„Ако спонсорството се засили, имаме желание да участваме в 2 кръг от рали шампионата, обясни пилотът. – На планинско ще караме в 2 или 3 кръга, които са по-близо до Стара Загора, и които ще са като подготовка за рали надпреварите.“

Динко заяви още, че в последните години е станало обичайно провеждането на състезанията от календара на БФАС да не е сигурно, което никак не е нормално.

По думите му трябва да се вземат мерки на високо равнище, защото това е и подигравка със самите пилоти. А несигурният календар и отпадането на състезания създават проблеми на отборите при работата със спонсорите.

„Рали-спринт е дисциплината, която в бъдеще ще има най-много участници, заяви Иванов. – Но най-вероятно във федерацията има хора, които поради една или друга причина не искат да работят за развиването и популяризирането на тази дисциплина в България.“