Както ви обещахме в миналия брой, Дитер Ренкен е готов да отговаря на вашите въпроси на страниците на нашето списание и откриваме рубриката му с въпроса на Кристиян Кочев от Русе:
Какво се случва с Ферари през този сезон и кои са факторите, довели отбора до това положение?
(получихме изключително много въпроси, избрахме този като обобщение на поне половината от тях. Благодарим на всеки един от вас, който прояви интерес още в началото на тази нова рубрика и се надяваме в следващите броеве и вашите актуални въпроси да намерят своя отговор)
Според мен има доста причини, но фундаменталните са поне две, включително фактът, че Ферари като че ли са допуснали грешка с дължината на базата на F2007 – заради това автомобилът е тромав на по-тесни трасета, каквото и да се говори за проблемите в тунела им.
А повечето писти понастоящем са с бавни до средноскоростни завои. Конструиране са така, за да се виждат посланията на спонсорите на телевизионния екран. Малайзия, Бахрейн и Барселона са широки и бързи, като това пасва на дълга база. Монако, Монреал и Индианаполис обаче имат доста тесни участъци. Силно снижената скорост при излизане от такива завои влияе негативно върху поведението на правите след тях.
Смятам също така, че най-големият проблем е в това, че Михаел Шумахер и Рос Браун си тръгнаха веднага след една много напрегнатата минала година. В нея Ферари бяха принудени да си променят схемите за развитие на автомобилите. Истината е, че осъвършенстването на миналогодишната кола продължи до края на октомври, за да се спечили титлата. После последва сериозно разместване на техническия персонал преди сезон 2007. Всичко това означава, че развитието на F2007 на практика бе свито до няколко месеца и то точно при напускането на важните хора. Това се отрази
зле на екипа, но фактът че първите стартове бяха на по-бързи писти замаскира относителната липса на визия за развитие.
Макларън от друга страна на практика имаха цяла година да работят по МР4-22! Отборът бе наясно още през април 2006 г., че е крайно невероятно да се борят дори за победа в някое състезание, камо ли за шампионата. И когато тестовете бяха възобновени през декември, независимо от всички ограничения Макларън разполагаха с готов болид, докато Ферари още изчистваха концепцията на F2007.
Същото важи и за BMW: немският тим замрази на доста ранен етап развитието на F1.06, за да се концентрира върху тазгодишния автомобил. Рено пък също бяха принудени да си изпипват старата кола чак до старта в Бразилия, защото се бореха за шампионската титла. Само вижте колко далеч пред Рено е BMW в момента и това не е само заради гумите…