Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Доменикали не се появил на представянето на Ред Бул, за да избегне...

Доменикали не се появил на представянето на Ред Бул, за да избегне грешно тълкуване от страна на Мерцедес

1381
0
Стефано Доменикали
Стефано Доменикали; снимка: Майкъл Потс

Стефано Доменикали не се появи по време на представянето на Ред Бул в Ню Йорк миналия петък, въпреки че очевидно го чакаха. Причината според ESPN е, че е искал да избегне грешно тълкуване на присъствието си там от страна на Мерцедес.

Отборът от Милтън Кийнс избра най-големия град в Съединените щати, за да покаже как ще изглежда болидът RB19 за 2023 г. и да обяви новото си сътрудничество с Форд. Самата презентация бе възприета като малко странна. В края ѝ бе обявено, че на сцената ще излезе президентът и главен изпълнителен директор на Формула 1. Доменикали бе в Ню Йорк, за да приветства Форд обратно в спорта. Той пътувал дотам заедно с шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер. Беше извикан неколкократно на сцената. Макс Верстапен дори се засмя и посочи мястото, където го бе видял за последно. Изтекоха няколко неловки минути, в които търсеха Доменикали, който така и не се появи на сцената.

Впоследствие се заговори, че Доменикали не е излязъл не поради неразбирателство с организаторите, а за да избегне грешно тълкуване от страна на Мерцедес. Той взел решението в последния момент, тъй като сметнал, че появата му на представянето на Ред Бул ще изпрати погрешно послание към осемкратните световни шампиони

Завръщането на Форд в F1 пък се посреща с одобрение, макар да не е самостоятелно, а в сътрудничество с Ред Бул Пауъртрейнс. От автомобилния производител изрично посочиха, че за тях е била важна посоката на развитие на спорта, за да вземат такова решение. Става дума за електрификация, устойчиви горива и елиминиране на вредни емисии. Според бившия пилот и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл присъствието на толкова производители е добра новина за Формула 1.

„Ред Бул имаше надпис Инфинити за известно време, после беше Астън Мартин, докато те не решиха да създадат свой собствен отбор. Все е брандиране. Но за мен най-интересното в цялата ситуация е, че всички световни автомобилни производители са напълно съсредоточени върху електрически коли, електрифицирани задвижвания и т.н. Вижте какво казаха от Форд. Те обожават идеята за технологии, устойчиво развитие, устойчиви горива и хората, които гледат Формула 1, а не следят шампионат само на електричество например“, отбеляза Брандъл

„Има шест регистрирани производители на задвижващи системи (за Формула 1). И те са автомобилни компании – OEM-и, както ги наричат (от англ.: original equipment manufacturers – производител на оригинално оборудване). Давах интервю за новия документален филм за Браун Гран при и за онова време – 2008-2009 г., когато Хонда се оттегли, Супер Агури загубихме. Следващата година си тръгна BMW. После Тойота сложи край на проекта си. Бяхме ужасени от това накъде отива всичко. Дали нямаше да се наложи да се използват мотори Косуърт или Джуд. И изведнъж имаме шест производители, които се ангажират дългосрочно. Това е добра новина за F1“, каза още Брандъл.

От шестте регистрирани производители на задвижващи системи обаче Хонда не е с дългосрочен ангажимент. Японската компания си запази място с цел да участва в разговорите за правилата за задвижващи системи. В Токио обаче все още не е взето никакво конкретно решение. Концернът може да реши и изобщо да не участва в F1 в крайна сметка.