Стефано Доменикали се надява разговорите относно провеждането на експериментални спринтови състезания в събота да приключат до втория кръг от шампионата на Формула 1. Той е в края на следващата седмица на пистата Имола. Президентът и CEO на F1 обясни пред Раи Радио 1, че целта е да се привлече повече интерес.
„Финализираме подробностите и целта е всичко да е договорено до Имола. Желанието ни е да направим уикенда по-напрегнат. В петък тренировка и квалификация, която да определи стартовата решетка за спринтовото състезание, а резултатите от него да решат грида за неделната надпревара.“
„Това ще привлече повече интерес – нещо, което търсят организаторите и притежателите на правата за телевизионно излъчване“, обясни Доменикали
Форматът е уточнен, но споровете са относно исканите от отборите допълнителни средства. Според екипите те трябва да получат компенсация, тъй като спринтовите стартове не са предвидени, когато бе гласувано ограничението на бюджетите. Основанието им е, че в надпревара от какъвто и да е тип амортизацията е по-висока, а допълнителното натоварване не е предвидено в настоящите годишни харчове. Повече резервни части пък означава оскъпяване на товарите за съответните състезателни уикенди. Според Тото Волф например трябва да се предвидят по 300 000 – 400 000 долара на спринтов старт. Доменикали обаче не е склонен да вдига ограничението на бюджета.
„Ако за всеки детайл се търси компенсация, никога нищо няма да свършим. Не бива да губим от поглед голямата картина“, каза той.
Гюнтер Щайнер от Хаас е на мнение, че оценката на Волф може би важи при сериозни повреди. Въпросът за компенсациите обаче явно е ключов и може да се окаже решаващ за крайното решение дали експериментът изобщо да се проведе. Първоначалният план бе първото такова състезание да се състои в Канада. Стартът в Монреал обаче не е сигурен, така че ако бъде постигнато съгласие, то вероятно спринтово състезание ще има във Великобритания на Силвърстоун.
View this post on Instagram