Главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали все още обмисля някои промени в правилника на спорта. Италианецът заяви, че не се е отказал от идеята за обърната стартова решетка.
Тази новаторска идея беше предложена за първи път преди въвеждането на така наречените спринтови състезания миналата година. Те са с дължина около 30 минути и се провеждат в съботния ден по време на избрани състезателни уикенди.
Концепцията за обърната стартова решетка срещна огромна съпротива както от пилоти и отбори, така и от фенове. Все пак Доменикали твърди, че този нов експеримент може да се появи в графика на F1 след време.
„Трябва да опитаме. Винаги има много оправдания да не го правим. Това е просто един житейски принцип“, заяви главният изпълнителен директор на F1 пред италианския вестник Corriere della Sera.
„Пуританите винаги ще си бъркат в носа. Не трябва да забравяме, че през годините F1 е променяла начина на провеждане на квалификациите десетки пъти. Това е нещо, което не може да бъде отхвърлено, за да се гарантира, че ще имаме още по-голямо шоу на пистата.“
Доменикали ще включи този въпрос в дневния ред на следващото заседание на Комисията на F1. Заедно с това той ще предложи и други варианти за внасяне на повече непредсказуемост в състезанията. Сред тях ще бъде идеята за присъждане на точки за шампионата за различни постижения по време на уикенда. Например той предлага да се раздават точки и за най-добрите времена в тренировките.
„Бих искал винаги да има битка за нещо, което да е от значение за титлата. Ще се заемем с този въпрос в следващата комисия на F1. Знам, че феновете, организаторите и всички други искат подобно нещо. Спринтът е само първият пример, който може да бъде подобрен в близо бъдеще“, заяви Доменикали.
„Във всяка сесия трябва да се присъждат точки, да се правят единични квалификационни обиколки, или да се провежда квалификация за съботно спринтово състезание. Тя трябва да бъде различна и по-кратка, вместо третата свободна тренировка. Също така искам да има и обърнат механизъм на стартовата решетка.“
„В момента поставяме много неща на масата. Мнозина казват „не“, но в някои случаи сме виждали красотата на това, че при разместените стартови решетки в състезанието има повече изпреварвания. В крайна сметка сме длъжни да опитаме“, допълни Стефано Доменикали.
Тази година вече се проведоха две спринтови надпревари на пистите Имола и Ред Бул Ринг. Следващият експериментален уикенд отново ще бъде на бразилската писта Интерлагос.
F1 продължава да иска удвояване на броя на спринтовите състезания пред следващия сезон. Тази идея бе предложена и за тази година, но бе категорично отхвърлена от ФИА.
New entry at #1 😀
The Power Rankings for Monza are in! 🇮🇹#ItalianGP @aramco pic.twitter.com/KhBRIasUAD
— Formula 1 (@F1) September 14, 2022