Андреа Довициозо продължава да изпитва затруднения с мотора на Ямаха. Италианецът вярва, че японската компания е в „много сходна ситуация“ с Хонда и Марк Маркес, тъй като в момента само един пилот може да бъде силен с модела YZR-M1.
Водещият пилот на Ямаха Фабио Куартараро води в световния шампионат през 2022 г. с четири точки след първите седем състезания. Французинът като спечели победа в Португалия и второ място в Индонезия и Испания на фона на голяма непоследователност от страна на останалите състезатели на японците.
Резултатите му обаче далеч надхвърлят тези на колегите му от Ямаха. Следващият най-добър пилот на марката и съотборник на Куартараро Франко Морбидели е с 83 точки по-малко и заема 17-то място в класирането. Най-доброто класиране на италианеца е седмо място в Индонезия.
Довициозо спечели само осем точки с фабричната си Ямаха, управлявана от RNF Racing. Трикратният вицешампион изпитва огромни трудности да се адаптира към стила на каране, необходим за извличане на най-доброто от машината. Той включва късно спиране и максимална скорост в завоите, за да се минимизират недостатъците с мощността на мотоциклета. Италианецът завърши на 16-то място във Франция и отново остана извън зоната на точките.
Поглеждайки към ситуацията като цяло, Довициозо смята, че тя е огледална на тази на Хонда през последните години, Тогава само шесткратният световен шампион Марк Маркес можеше да постигне най-добри резултати с проблемния си мотор.
„Моторът е наистина добър в някои области, защото Фабио показа наистина невероятни неща„, каза Довициозо.
„Но според мен това е единственият начин да сте бързи с този мотор. Ако не карате по този начин и не правите много метри като него [при спиране] и не развивате голяма скорост в средата на завоите, няма как да сте бързи. Машината на Ямаха е със същата скорост като другите мотори, но не ускорява от сцеплението.“
„Така че, ако не увеличите скоростта си в средата на завоите, няма да можете да бъдете бързи. Фабио има това усещане и е способен да танцува на всяка писта и да развива голяма скорост в средата на завоите.“
„Това е единственият начин да бъдеш бърз с тази машина. Но според мен разликата е само в сцеплението, защото без него можеш да си бърз само в средата на завоите, за да си конкурентоспособен.“
„Шасито ви дава тази възможност, защото е наистина добро на влизане и в средата на завоите.
„Но ако нямате микрочип в главата си, за да карате мотора по този начин, няма как да сте бързи. А в момента нямам такава възможност. Опитах се да го променя, но не го намерих.
„Това е причината, поради разликата е много сходна на всяка една писта. Това е начинът, по който трябва да карате мотора.“
„Затова смятам, че Ямаха е в много добра ситуация. Миналата година успяха да спечелят титлата при пилотите, а в момента са лидери в във временното класиране.“
„Но според мен те са в много сходно положение като Марк и Хонда през последните шест години. Все пак има известни разлики, най-вече заради разликите между характеристиките на двете марки.“
Довициозо допълни, че вероятно Хонда умишлено се е озовала в тази ситуация, за да не разработва мотоциклет, който Маркес не може да кара. В крайна сметка радикалната му реконструкция за 2022 г. е довела до това.
„Не знам дали Ямаха е решила да бъде в тази ситуация или просто е попаднала в нея„, казва той.
„Мисля, че в Хонда решиха да тръгнат по този път, защото Марк беше [силен]. Не знам дали е точно така, защото нямам опита от последните четири години.“
„Ситуацията в Ямаха е подобна на тази при Хонда. Само един състезател може да използва потенциала и да направи огромна разлика в сравнение с останалите състезатели“, завърши Андреа Довициозо.
We are ready and pumped for the Italian Grand Prix this weekend, where @AndreaDovizioso will have the best views of this very special track through his windscreen 👀#rnfmotogpteam | #wrswindscreen | #wrsmotospecialparts | #WithU | #WithUmotorsport | #atuttaenergia | #MotoGP pic.twitter.com/LvMLIkncOF
— WithU Yamaha RNF MotoGP Team (@rnfracingteam) May 24, 2022