Начало MotoGP News Защо Мишлен избра да си тръгне от MotoGP в края на 2026-та?

Защо Мишлен избра да си тръгне от MotoGP в края на 2026-та?

156
0
Мишлен в MotoGP
снимка, Мишлен

Мишлен обясни причините за раздялата с MotoGP в края на 2026-та. Френският производител не е бил съгласен с идеята на Дорна да има един и същ доставчик на гуми за всички класове на световния шампионат по мотоциклетизъм, както и в младежките категории и MotoE. Това в крайна сметка е накарало Мишлен да се изтегли след края на настоящите правила.

Вчера стана ясно, че Мишлен ще напусне MotoGP след края на 2026 г. На мястото на французите идва Пирели. Италианската компания вече доставя гуми на класовете Moto2 и Moto3 от 2024 г. насам. Освен това Пирели е ексклузивен доставчик на гуми за други мотоциклети шампионати като BSB и WSBK

Мишлен наследи Бриджстоун като доставчик на гуми за MotoGP в началото на 2016 г. Френският производител снабдяваше и изцяло електрическия шампионат MotoE от 2019 г. насам.

От Мишлен разкриха причините за раздялата с MotoGP след края на настоящите правила. Французите са водили дълги преговори с Дорна и дори са започнали работа по нови смеси за 2027 г. В крайна сметка обаче двете страни не са постигат съгласие и избират да се разделят.

„Обсъждахме подновяването на договора с Дорна в продължение на няколко месеца. След това те решиха да имат един доставчик за всички категории на световния шампионат. Това важи за MotoGP, Moto2, Moto3, MotoE, но също така и за младежките категории като Rookies Cup и Talent Cups“, заяви Пиеро Тарамасо.

„По стратегически причини те решиха, че е по-добре да имат един доставчик, отколкото два. Ние обаче не се интересувахме от други категории извън MotoGP и MotoE“, добави ръководителят на Мишлен Моторспорт за мотоциклетните състезания.

Тарамасо обясни, че в Мишлен са искали да продължат участието си в MotoGP, тъй като не са могли да събират подобни технологични данни в други серии

„MotoGP е върхът на мотоциклетните състезания. Тук са най-добрите пилоти в света и мотоциклети, които могат да развиват над 300 км/ч и имат огромна мощност“, обясни италианецът. „Тази категория позволява да се натрупа опит и много данни. Тя може да бъде много полезна и за продължаване на развитието на нормалните гуми. Това, което правиш в MotoGP, не можеш да направиш в никоя друга категория.“

„MotoE, от друга страна, беше нашата платформа за работа върху устойчиви материали. Имаше смисъл да направим това с електрически мотоциклети. Откакто влязохме в MotoE, успяхме да интегрираме повече от 50% устойчиви материали в гумите. Затова за нас тези два шампионата бяха в пълно съответствие със стратегията на групата Мишлен“, добави Тарамасо.

Според Тарамасо, едновременното снабдяване с гуми на толкова много шампионати ще се отрази неблагоприятно на качеството на самия продукт.

„Вземането на останалите шампионати нямаше смисъл. Затова не искахме да продължаваме. Освен това концентрирането само върху два шампионата означаваше, че можем да предложим по-добри услуги на пилотите и отборите. Ако разпръснете ресурсите си, рискувате да намалите качеството на услугите и гумите. Това е и причината, поради която решихме да напуснем MotoGP“, заключи ръководителят на Мишлен Моторспорт за мотоциклетните състезания.