Уикендът за тима на БМВ Заубер и най-вече за Робърт Кубица бе доста драматичен. След проблемите с двигателя си в квалификацията, който сполетяха и съотборника му Ник Хайдфелд, полякът имаше спречкване с Марк Уебър на пистата, а впоследствие бе принуден да се откаже от надпреварата.
„Направих много добър старт и бях в доста добра позиция преди първата точка за спиране. Бях от лявата страна на Марк Уебър. Предполагам, че той така и не ме видя. Той ме избута в тревата, докато все още спирах. Въпреки че успях да се върна на пистата, ние се докоснахме на първия завой. В Рогиа той бе от външната страна и малко пред мен. Но за съжаление, когато отивахме към първия ейпекс, аз отново не можах да го избегна. Завърших със счупено предно крило, но не съм сигурен как точно се случи това – дали стана при удар с Марк или заради удар с бордюр. Така или иначе след това успях да продължа и успях да изпреваря Себастиан Фетел, въпреки проблема с предното крило. Заради сигурността трябваше да сменим крилото след няколко обиколки, а накрая изтичане на масло ме накара да се откажа“, заяви Кубица.
На другия полюс на настроението обаче бе Ник Хайдфелд, който взе 2 точки след седмото си място.
„Много съм щастлив, тъй като за мен състезанието бе чудесно. Седма позиция може и да не звучи толкова страхотно, но от 15-тата стартова позиция това бе наистина максимумът, който можех да постигна. Самият старт не бе особено добър и за малко да изгубя позиции. Но после в първия завой успях да изпреваря една кола от външната страна, а после в шикана успях да изпреваря Ярно Трули от вътрешната страна. В третата обиколка изпреварих Джанкарло Фисикела, като преди това смятах това за невъзможно заради наличието на KERS в колата му. А после, когато бях зад Себастиан Фетел започнах да пестя гориво. След питстоповете той бе зад мен и бях осми преди Люис хамилтън да катастрофира в последната обиколка, като по този начин аз успях да спечеля повече точки“, обясни германецът.