Начало Formula E News DS Automobiles демонстрира своите възможности в динамичното състезание в Бразилия

DS Automobiles демонстрира своите възможности в динамичното състезание в Бразилия

57
0
DS Automobiles във Формула Е
снимка, DS

DS Automobiles демонстрира своите възможности в динамичното състезание в Бразилия. Френският производител имаше възможност да се бори за подиум в откриващия старт за сезон 2024-25 във Формула Е. В крайна сметка Жан-Ерик Верн финишира девети, докато Максимилиан Гюнтер участва в инцидент, докато се бореше за място на подиума.

Развоят на първото състезание от единайсетия сезон на sветовния шампионат на Формула Е се проведе тази събота на пистата в бразилския град Сао Пауло. То беше особено динамично и включваше две прекъсвания с червен флаг. Резултатът от тази надпревара определено не отразяваше пълния потенциал, демонстриран от пилотите и болидите DS E TENSE FE25 на бразилската писта

По време на квалификационните сесии преди състезанието, електрическите състезателни болиди на марката показаха отлични резултати. И двамата пилоти на DS Automobiles стигнаха до етапа на двубоите, в който осемте най-бързи пилоти се изправят един срещу друг. Впоследствие Гюнтер и Верн се класираха съответно четвърти и осми на стартовата решетка на дебютната за сезона надпревара и направиха силни стартове. След първите две обиколки те вече бяха на трета и пета позиция. След това последва първият състезателен инцидент, наложил излизането на автомобила за сигурност.

Използването на новия формат на „атакуващия режим“ („Attack Mode”) вече има по-голям от досегашния ефект. Това, в комбинация с благоприятстващия изпреварванията профил на пистата доведе до множество промени на позициите в хода на състезанието. В разгара на надпреварата в Бразилия Гюнтер се движеше трети, а Верн беше на дванайсета позиция. За нещастие, състезанието беше прекъснато с червен флаг след технически проблем с автомобил на един от противниковите отбори.

След подновяване на надпреварата, отборът на DS Automobiles бе в добра позиция да спечели своето 52-ри подиум в историята на шампионата благодарение на Гюнтер. За съжаление, германският пилот бе въвлечен в инцидент на първия шикан и се удари в стената. Това се случи броени секунди преди друга катастрофа на пистата да предизвика развяването на втори червен флаг.

По указание на рейс контрола, Гюнтер трябваше да смени носовата част на своя автомобил. Така той се озова на на 14-та позиция за финалния спринт и в крайна сметка завърши на 11-то място. Що се отнася до Верн, той загуби след активиране на своя атакуващ режим точно преди развяването на червения флаг. Именно това му попречи да използва допълнителна мощност, за да спечели по-предни позиции. Въпреки това французинът продължи се бори, успя да финишира на девето място и да си осигури първите две точки за сезона.“

В резултат на това развитие на събитията, отборът на DS Пенске напуска Бразилия с известно чувство на неудовлетвореност. Въпреки това представянето на пилотите и автомобилите беше много окуражаващо. То дава добри перспективи за следващото състезание в Мексико Сити на 11 януари

„Много е трудно да се даде оценка на това състезание. Очевидно не сме доволни от резултата и двете точки от деветото място на Жан-Ерик Верн, Но при по-внимателен преглед на събитията от уикенда, става ясно, че този резултат се дължи на поредица от неблагоприятни обстоятелства и не отразява истинските възможности на отбора и нивото на неговото представяне“, каза Еудженио Францети.

„Бяхме много силни както в квалификацията, така и в състезанието. Имахме реален шанс за качване на подиума преди инцидента, при който Максимилиан получи повреда на предното крило. Затова се наложи да го сменим по време на неутрализацията на състезанието. В крайна сметка резултатът за него беше реално наказание с 10 места надолу при финалния рестарт. Що се отнася до Верн, той имаше много лош късмет – точно когато активира втория си атакуващ режим бе развят червен флаг и той въобще не можа да ползва предимствата му. Затова си тръгваме от Сао Пауло разочаровани от резултата, но с пълно самочувствие за високия потенциал на отбора и с решимост да го покажем в следващото състезание“, добави директорът на DS Performance.

„Беше много странно състезание. Не мога скрия, че съм доста разочарован. Тази година човек може да спечели много с включване на атакуващия режим. Точно след като го активирах за втори път, на пистата беше развят червен флаг. На практика за мен това беше краят, защото не можах да върна позициите си спрямо съперниците, които вече се бяха възползвали изцяло от него, за да ме изпреварят“, сподели Верн.

„В същото време на пистата се случваха някои странни и почти невероятни неща. Имаше състезатели, получили наказание за минаване през бокса, но накрая успяха да спестят енергия и да се качат на подиума. Положителният извод за мен е, че автомобилът се представя добре, а отборът свърши чудесна работа. Затова съм изпълнен с увереност за бъдещето. Разбира се, първо ще преглътнем някак това разочарование“, добави двукратният шампион във Формула Е.

ЕПри на Сао Пауло беше първият старт за Гюнтер за DS Пенске. Германецът се присъедини към екипа по-рано тази година, носейки сериозен опит със себе си

„Трудно ми е да приема крайния резултат от надпреварата. Той изобщо не отразява нивото на нашето представяне през уикенда. Наистина съм доволен от темпото, което показахме на пистата и особено от четвъртото ми място в квалификацията. Чувствам се чудесно в отбора, а интензивната ни подготовка наистина се отплаща“, коментира Гюнтер.

„Представянето ми в състезанието според мен също бе много убедително и съм на 99% доволен от него, тъй като преди инцидента се борех за място в челната тройка. В крайна сметка днес не спечелих точки. Всички знаем, че това също е част от Формула Е – някои състезания просто са хаотични и непредсказуеми. Следва да се съсредоточим върху положителното- нивото на представянето ни беше много високо и гледам с увереност в бъдещето“, добави пилотът на DS Пенске.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от DS PENSKE FORMULA E TEAM (@ds_penske_fe)