След като регистрира близо 53 000 поръчки от момента на пускането си в продажба през 2011 г., Citroen DS5 прави удоволствието от ежедневното управление на този изключителен автомобил още по-голямо. Новият DS5 BlueHDi 180 BVA6 е перфектна илюстрация на креативните технологии на марката благодарение на използваните иновативни технологии, осигуряващи още по-голям комфорт, по-голяма мощност и повече удоволствие.
DS5 е оборудван с ново окачване, осигуряващо комфорт и динамичност. Новите му амортисьори по-добре поемат неравностите на пътя. Създадени, за да намалят силата на ударите от пътната настилка, те подобряват комфорта и предлагат по-плавно движение. Технологията PLV (preloaded linear valve) е прогресивна технология, която ограничава дискомфорта от неравностите на пътя и осигурява плавно преминаване на усилието в амортисьора. DS5 ви предлага допълнителен комфорт без да губи динамичните си качества.
Оборудван с новия двигател BlueHDi 180, който демонстрира забележителна мощност и в същото време се грижи за околната среда, DS5 съчетава динамични характеристики с удоволствие от управлението.
Резултат от оптимизирането на дизеловите двигатели 2,0l HDi Евро5, двигателят BlueHDi 180 ви гарантира удоволствие от най-високо ниво, благодарение на мощността си (133 kW) и на максималния си въртящ момент (400 Nm при 2000 об/мин). Използването на нов турбокомпресор с променлива геометрия, увеличаването на налягането на свръхпълнене и налягането в горивните камери позволяват да се увеличи мощността на DS5 BlueHDi 180 с 20 к.с. спрямо предишното поколение. От друга страна, този двигател е оборудван с балансиращи валове, за да осигури съответното за тази категория ниво на акустичен комфорт и на абсорбиране на вибрациите.
Марката Citroen изпреварва бъдещите еко норми и предлага още сега двигателя BlueHDi 180,който отговаря на изискванията на норма Евро6, благодарение на изпускателната си система, съставена от:
– катализатор, разположен на изхода на двигателя, който унищожава въглеводородите (HC) и въглеродния моноксид (CO), получени в резултат на горенето,
– модул SCR (Селективна каталитична редукция), разположен в предната част на филтъра за твърди частици, за да преобразува, чрез впръскване на добавката Adblue, до 90% от азотните окиси (NOx) във водни пари (H2O) и азот (N2), които не замърсяват околната среда,
– филтър за твърди частици, използващ добавка и представен на световна предпремиера през 2000 г. от групата PSA Peugeot Citroën, който унищожава до 99,9% от броя на частиците.
Изпускателната система е с иновативна и уникална структура, в която всеки елемент има своето място. Катализаторът SCR, разположен в предната част на филтъра за твърди частици е единствената система за последваща обработка, която може да намали до 90% емисиите на NOx и до 4% емисиите на CO2.