Джак Дуън отрече да е получил контузия след катастрофата на Сузука. Пилотът на Алпин беше категоричен, че се чувства добре след неприятния инцидент миналия уикенд и не е изпитвал силна болка по време на състезанието.
Дуън записва доста труден старт на сезон 2025 в F1. 22-годишният пилот отпадна в домашната си надпревара в Мелбърн. Седмица по-късно той финишира извън точките в Китай и имаше контакти със съперници в спринта и основната надпревара. Заради тях той бе санкциониран 2 пъти и вече има 4 наказателни точки.
Миналата седмица Дуън отстъпи мястото си на Рио Хиракава в първата свободна тренировка на Сузука. Във втората Дуън катастрофира около 10 мин. след началото на сесията. Това предизвика развяване на червен флаг и още повече усили натиска върху младия пилот
Дуън беше добре след тежкия инцидент и продължи участието си в уикенда на Сузука. Въпреки това се породиха съмнения относно неговото здравословно състояние след края на надпреварата. Няколко клипа в социалните мрежи показаха как Дуън изпитва затруднения да излезе от своя болид в закрития парк и дори бива подпомогнат от механик на тима и Естебан Окон. След това австралиецът се държи за едната ръка, което предполага, че е изпитвал болка.
Jack Doohan needed aid getting out of his Alpine F1 car following the Japanese GP
An Alpine mechanic and Haas driver Esteban Ocon were on hand to help the rookie out as he struggled – this comes following his huge accident during FP2 on Friday.
x @hamiltocon pic.twitter.com/JBkoUvWSN9
— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) April 7, 2025
Вчера Дуън коментира тези клипове и отхвърли спекулациите, че е бил контузен по време на надпреварата на Сузука.
„Мисля, че в петък бях малко възпален, а в събота със сигурност беше малко по-зле, а в неделя отново малко по-зле. Бих казал, че имаше болка от началото на състезанието, не непременно към края. Това със сигурност помага малко за адреналина.
„Знаете, че това е естествено заради управлението и позиционирането в автомобила. Да, след това ми бяха необходими няколко дни почивка- понеделник и вторник. Определено се нуждаех от малко време, за да се възстановя.“
Дуън изпусна контрола над своя автомобил, след като влезе в първия завой с отворен DRS и се заби в бариерите. След инцидента беше потвърдено, че пилотът не е успял да затвори ръчно системата при влизане в този толкова бърз завой.
Щатите по автомобила на австралиеца бяха доста сериозни. Според информацията, поправянето на неговия Алпин А525 струва близо 1.3 млн. паунда. Така Дуън вече оглави класирането в списъка за най-скъпоструващи катастрофи през сезон 2025
Инцидентът на Сузука допълнително засили спекулациите за бъдещето на Дуън в Алпин. Австралиецът е под огромен натиск заради присъствието на Франко Колапинто. Говори се, че френският отбор вече обмисля да смени своите пилоти в по-късен етап от сезона. В края на миналата седмица Колапинто направи тест на Монца с по-стар болид на Алпин.
Миналия уикенд Оливър Оукс отново коментира темата за бъдещето на Дуън и отново не отрече да бъде направена смяна в средата на сезона.
„Има малко шум, това е сигурно. Той върши много добра работа“, отговори Оукс на въпрос за бъдещето на австралиеца. „Честно казано, той не се притеснява, върши си работата и се съсредоточава се върху себе си. Определено има много шум около Франко [Колапинто]. Мисля, че видяхме това и миналия уикенд при Ред Бул. В момента се радваме да видим, че в момента Джак върши добра работа“, добави шефът на Алпин.
Thursday
Friday focus
pic.twitter.com/osep7ykDaa
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) April 10, 2025