Джак Дуън ще се включи в първата тренировка в Монреал. Австралийският състезател ще направи дебюта си с настоящия автомобил на Алпин. Дуън заменя Естебан Окон. Французинът ще се върне зад волана на своя болид в остатъка от уикенда в Канада.
Jack will be stepping into the A524 for FP1 in Montréal as part of his rookie duties 🇨🇦
Behind the scenes Jack has been putting in many hours in the simulator back at Enstone, and so this will enhance the feedback for the whole team going forward.
Read more in our Race Preview
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 5, 2024
Тази година Дуън няма активна състезателна програма. Младият австралиец е в ролята на тестов и резервен състезател за Алпин. Като такъв той прекарва много време в симулатора, за да помогне на работата на тима в F1. Дуън също така прави тестове с по-стари болиди на Алпин.
Решението Дуън да се включи в Гран при на Канада идва в интересен момент за Алпин. Френският отбор трябваше да се справи с драмите, които Естебан Окон предизвика в Монако. Тогава еднократният победител в F1 се сблъска с Пиер Гасли. Така той съсипа своето състезание и беше много близо от това да извади и своя съотборник от борбата за точки
Шефът на Алпин Бруно Фамен остана много ядосан от действията на Окон. Френският специалист беше готов да отстрани своя пилот за едно състезание и да го замени с Дуън. В крайна сметка обаче Окон ще кара в останалите стартове до края на годината, след което си тръгва. Кандидати за подписа на 27-годишния пилот са Хаас и Заубер.
Дуън има предишен опит с настоящото поколение F1 болиди. Австралиецът се включи в две свободни тренировки миналия сезон и в още две през 2022 г. В средата на май той направи двудневен тест на Зандвоорт с Алпин А522. Дуън е и един от кандидатите за титулярни място в отбора през 2025 г.
„На фона на отличната работа на Джак в симулатора в последните състезания, можем да разчитаме на ценната му обратна връзка в Монреал“, каза Бруно Фамен.
„Благодарен съм на отбора за възможността да получа повече време на пистата, а също и да се запозная с болидите за 2024 г. в началото на сезона“, каза на свой ред Дуън.
Междувременно титулярните пилоти на Алпин коментираха предстоящия състезателен уикенд в Монреал
„Беше хубаво да спечеля първата си точка за сезона в Монако. Представянето беше много по-силно, отколкото в предишните състезания. Не започнахме в толкова положително състояние, но направихме сериозни подобрения между петък и събота. Това ни направи достатъчно бързи, за да сме в Q3“, коментира Гасли.
„Това само по себе си е приятно, тъй като това беше първото ни посещение в Q3 за годината, определено беше пропусната възможност, тъй като имахме темпото и имах увереност в автомобила, за да сме по-нагоре на стартовата решетка. Въпреки това се оказахме десети и така завършихме състезанието. Точката е добра награда, но трябва да продължим да се стремим към повече.“
„Следва Гран при на Канада. Това винаги е интересно място за състезание, тъй като е полупостоянна писта, което носи някои интересни предизвикателства. Очакваме много по-гладка настилка, тъй има нов асфалта. Това може да означава и ниско сцепление, особено в петъчния тренировъчен ден.“
„През последните два сезона станахме свидетели на мокра квалификация. Ще трябва да сме наясно с разнообразието от условия, които можем да видим през уикенда в Монреал. Трябва сме готови за всичко. В момента обаче съм доволен от напредъка през последните седмици. Целта ни е да се стремим да го продължим с положителни резултати на пистата“, заключи Пиер Гасли.
Окон също разкри какво очаква от уикенда в Канада
„Монреал е събитие, на което наистина се радвам да се връщам всяка година. Феновете са невероятни, пистата е забавна за каране, а градът наистина приема всичко това. В центъра на Монреал цари фестивална атмосфера, а наред с това има и френски привкус“, заяви Окон.
„Феновете винаги излизат в огромни количества, независимо от времето, което може да бъде доста непредсказуемо. Според последната прогноза за времето може да ни очаква същото и този уикенд. Скоростта на правите е важна в Монреал, както и стабилността при спиране и при каране по бордюрите. Освен това пистата може да бъде доста неравна на определени места. Затова бъде интересно да видим как ще се държи автомобилът с новия асфалт“, добави състезателят на Алпин.
Oh how we’re looking forward to being back 🙌 pic.twitter.com/YEjH2GGqVP
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 4, 2024