Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двигателите – как се справят Рено с предизвикателствата на Сепанг

Двигателите – как се справят Рено с предизвикателствата на Сепанг

39
0
двигател,Рено

Само пет дни след първата Гран при от сезон 2012 г. във Формула 1 екипът на Рено Спорт F1 отново е на работа в трескава подготовка за втората надпревара – в Малайзия. Предизвикателствата на пистата Сепанг обаче са в ярък контраст с тези на Албърт парк. Трасето до Куала Лумпур е постоянно за разлика от австралийското. Климатът в Малайзия е екстремен и това изисква от специалистите да отделят сериозно внимание на двигателите.

Точно за тази конкретна подготовка разказва шефът операции на пистата Реми Тафен.

Ние тестваме през зимата двигателите си на динамометрите, симулирайки пистата. Тогава натрупваме най-много знания – обяснява Тафен. – Създаваме ситуацията, в която се озовава агрегатът на Сепанг по отношение на влажността например. В състояние сме да симулираме още температурите, атмосферното налягане и т.н., за да сме сигурни, че ще можем да го напаснем към конкретните условия и той ще работи нормално. Основният проблем при толкова висока влажност е управляемостта и трябва да направим малко по-различни настройки на моторите.

На практика обаче работата не се различава кой знае колко в сравнение с нормален състезателен уикенд, тъй като температурите, при които работи двигателят, всъщност са много по-високи от тези на околната среда.

Опитваме се да постигаме едни и същи операционни температури за двигателите – 120-130 градуса за охладителната течност и 110-120 за маслото – споделя специалистът.

При това положение основният фокус за Рено, както и за останалите доставчици на двигатели, е достатъчно ефективното охлаждане. Постигането му обаче съвсем не е лесна задача.

Колкото повече се нуждаем от охлаждане на двигателя, толкова повече намалява аеропритискането, тъй като въздухът се управлява далеч по-неефективно. В Рено сме наистина доволни, че RS27 е в състояние да работи при наистина много високи температури, тъй като това позволява на отборите максимална свобода при конструирането на задната част на болидите им, при това в много случаи – без допълнителни отвори – обяснява Тафен.

Увереността в силните страни на агрегата се дължи и на тестовете за издръжливост, проведени през зимата. По принцип са два и възлизат общо на около 3000 км. Близо 1000 от тези километри са посветени конкретно на Сепанг и тогава се правят някои специални замервания от страна на инженерите.

В Малайзия ще използваме моторите от първия старт за сезона. Миналия сезон направихме същото нещо. Основната причина за това решение е в подхода ни към сезона, състоящ се от цели 20 надпревари и фактът, че имаме само по 8 двигателя на кола на година. Разработвани са много планове и сценарии, но в крайна сметка се спряхме на варианта, според който трябва да натоварим максимално първите няколко агрегата. След това може да дишаме малко по-спокойно – казва Реми.

По този начин в края на сезона Рено разполагат с достатъчно двигатели, които при това могат да се използват в максимума две състезания, твърди Тафен.