Задвижващата система на Ферари е най-мощната в момента във Формула 1. Тя има предимство от над 5 к.с. спрямо тази на Хонда, която използва отборът на Ред Бул и двойно повече спрямо агрегата на Мерцедес.
В анализ на Ауто Мотор унд Шпорт се посочва, че в първите 5 надпревари от сезон 2022 Ред Бул има 3 победи срещу 2 за Скудерията. Ферари е с повече точки, полпозишъни, най-бързи обиколки и обиколки начело. Ейдриан Нюи е цитиран в материала да казва, че „най-силната характеристика на Ферари е добрата управляемост на болида“. От италианския екип отбелязаха още в началото на сезона, че F1-75 отговаря на всякакви промени в настройките според очакванията на отбора. На Ред Бул им отнема значително по-дълго време да открият оптималните реглажи. Хелмут Марко неколкократно споменаваше от началото на сезона досега, че RB18 се настройва трудно.
Същевременно в Ред Бул се справят по-добре с подскачането на автомобилите. Във Ферари предпочетоха да проучат повече феномена преди да правят промени. Изобщо подходът в Маранело е да се въвеждат новости само, когато тимът е убеден, че те ще проработят на писта.
Едно от най-сериозните предимства на Ферари е в задвижващата система. Измерванията на Мерцедес и Ред Бул показали, че двигателят на Скудерията е с 5,4 к.с. пред този на Хонда и с 10,8 к.с. пред този от Бриксуърт
Посочва се, че авансът на Скудерията може и да се увеличи. От една страна може да се работи по хибридната част на задвижващата система. От друга, екипът си е оставил толеранс в ъгъла на изпреварване на запалването.
Ферари подготви първия си голям пакет новости от началото на сезон 2022 за Гран при на Испания тази седмица. Очаква се напредъкът на F1-75 да е 0,3-0,4 сек. Тепърва ще се разпалва и дебатът относно развитието на колите, колко пари са похарчени от отделните отбори и дали се нарушават финансовите правила на Формула 1.
🥰#essereFerrari 🔴 #SpanishGP pic.twitter.com/xFqihFOjUo
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 19, 2022