Новият двигател на Ферари за сезон 2014 г. е по-тежък с 13 килограма и това създава проблеми както на Скудерията, така и на Заубер и Маруся, които използват задвижващи системи на екипа от Маранело. Твърдението е на немското издание AMS.
Според информацията „наднорменото” тегло изненадало Ферари. Представянето на отбори в първия старт за сезона бе определено като разочароващо и от тима заявиха, че им предстои много работа, за да подобрят скоростта и болида си F14 T като цяло. Фернандо Алонсо и Кими Райконен се класираха четвърти и седми в Гран при на Австралия, което не бе достатъчно добре за легендарния тим.
– Конкурентоспособността ни не бе приемлива в Мелбърн – призна техническият шеф Джеймс Алисън. – Имаше известно удовлетворение по отношение на издръжливостта, демонстрирана от F14 T, но е очевидно, че трябва да подобрим колата, за да се състезаваме с Мерцедес. Много неща в болида работят наистина добре. Стартовете и темпото в завоите – особено във високоскоростните завои – са някои от силните ни страни. Трябва обаче да оправим стабилността при спиране и скоростта на правите. Всички сезони напоследък са белязани от страхотно развитие и битка в тази област, продължаваща от март до ноември. При всички нови правила тази година, възможностите за подобрение на автомобила са неизброими и можем да очакваме по-голямо от обичайния напредък.
Задвижващите системи на Ферари и останалите производители – Мерцедес и Рено – бяха хомологирани от ФИА в края на февруари. След това работата, която може да се върши по тях, намаля значително. Рейс директорът на федерацията Чарли Уайтинг обаче разкри на пистата Албърт парк, че и трите компании вече са подали молби да направят промени по системите си.
В края на предсезонните тестове пък се твърдеше, че Рено са искали удължаване на срока за хомологация заради проблемите им по време на тренировките. От френската компания отхвърлиха слуховете и заявиха, че нямат нужда от отстъпки. Те представиха задвижващата си система пред ФИА когато трябваше, изпратиха и допълнителните документи, поискани от федерацията и хомологираха всичко.
Мерцедес от своя страна твърдяха дори през уикенда в Австралия, че не могат да са на 100% убедени в издръжливостта на своята система въпреки доброто представяне на изпитанията.