Начало Избрани Движение наляво е причината за наказанието на Верстапен. Макс категоричен, че не...

Движение наляво е причината за наказанието на Верстапен. Макс категоричен, че не е мърдал при спиране

7122
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Спас Генев

Макс Верстапен бе наказан с 10 секунди и 2 наказателни точки в суперлиценза му за маневрата по време на Гран при на Австрия, при която се удари с Ландо Норис. Ситуацията извади и двамата пилоти от пистата с потрошени автомобили и спукани гуми. Верстапен все пак успя да стигне до пита, да смени гуми и да продължи, финиширайки пети в състезанието на пистата Ред Бул Ринг.

„Стюардите разгледаха видео и онборд кадрите от случая. Кола №1 приближава трети завой, като при това №4 е редом с него и №1 предизвиква катастрофа. Стюардите решиха, че болид №1 се придвижи наляво преди да завие, причинявайки удара с №4.“

„Стюардите решиха, че автомобил №1 е с по-голяма вина за ситуацията и затова налага гореспоменатото наказание в съответствие с предходни прецеденти“, се казва в решението.

С двете наказателни точки за катастрофата с Норис Верстапен има общо 4 в суперлиценза си. Той бе попитан дали ще обсъди с пилота на Макларън ситуацията.

„Ще говорим. Може би не днес“, каза Верстапен.

В края на самото състезание Кристиан Хорнер застана на страната на пилота си.

„Да, той се държа некоректно, Макс. Отчайващ малшанс. Особено тук, но ти направи възможно най-доброто“, каза Хорнер по радиото.

„Състезанието беше ужасно, честно казано“, отговори Верстапен. „Има много неща, които трябва да подобрим. Но това е положението.“

След финала Верстапен коментира обвиненията как се защитаваше и кога спираше при атаките на Норис.

„В миналото винаги е имало известни оплаквания, но сега винаги въртя волана преди да натисна спирачката, а и винаги, разбира се, спираш на права или каквото е там. Отстрани е лесно да се твърди, че мърдам при спиранията, но мисля, че този зад волана най-добре знае какво върши“, заяви Верстапен

На нидерландеца бе посочено, че бивши пилоти, които понастоящем са част от телевизионни екипи, са коментирали, че всъщност е мърдал точно при спиране още преди инцидента.

„Всеки може да има собственото си мнение. Аз карам болида и мисля, че най-добре контролирам нещата. Ще повторя – всеки може да има мнение. Лесно е да се съди и коментира отстрани, но както и да е. Случва се“, отговори Верстапен.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)