Двоен триумф записа отборът на Ред Бул в Гран при на Япония, като Себастиан Фетел спечели надпреварата пред съотборника си Марк Уебър. Трети остана Фернандо Алонсо (Ферари), а след него се наредиха пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън. Така петимата претенденти за титлата се класираха на първите пет места в 16-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 и борбата им остава все така завързана.
Надпреварата, която се проведе броени часове след квалификацията, тръгна драматично още преди изгасването на светофарите – Лукас ди Граси катастрофира в обиколката си след излизане от бокса. Бразилският пилот на Върджин призна, че всъщност не знае какво се е случило, но пропусна състезанието, след като така и не стигна грида.
Стартът на Гран при на Япония се разви не по-малко драматично. Фетел поведе, Кубица се измъкна зад него, но по-назад Виталий Петров (Рено) се изстреля от позицията си и докосвайки Уилямс-а на Нико Хюлкенберг, се завъртя на старт-финалната права и се удари в предпазната бариера. Германецът също отпадна. Секунди след това Фелипе Маса (Ферари) стъпи извън състезателната линия, изпързаля се и отнесе Витантонио Лиуци (Форс Индия) – и двамата спряха в чакъла. Веднага излезе кола за сигурност, докато бъдат събрани и почистени отломките. Заради това в бокса моментално влязоха Нико Розберг (Мерцедес), Ярно Трули (Лотус), Тимо Глок (Върджин) и Бруно Сена (Испания Рейсинг) влязоха в бокса. Зад сейфти кара пък се наредиха Фетел, Кубица, Уебър, Алонсо, Бътън, Хамилтън, Барикело, Шумахер.
Кубица обаче отпадна в третия тур – задна дясна гума липсваше от болида му. Оказа се, че просто е паднала и в отбора ще се наложи да проведат разследване каква е причината за това.
Колата за сигурност се прибра в седмата обиколка, което бе добро дошло за пилотите на Макларън. И двамата бяха предупредени от отбора, че трябва да охладят спирачките си, които загряваха прекалено в темпото зад сейфти кара. Шумахер пък задмина Барикело и стана шести, но съотборникът му Розберг не успя да се справи със Себастиен Буеми (Торо Росо) по-назад в колоната.
За две обиколки начело пък Фетел дръпна секунда и половина на съекипника си. Алонсо вървеше на близо 3 от Уебър, Бътън бе на 1,5 сек от испанеца, а Хамилтън следваше Дженсън на по-малко от секунда.
Междувременно Кубица обясни, че и на него като на Ди Граси по-рано не му е ясно какво е станало с колата му.
– Във втората обиколка зад колата за сигурност едва не изпуснах болида си. Помислих, че е повреда като онази на Силвърстоун, но се мръднах настрани и тогава колелото се откачи – допълни полякът.
Във Ферари пък смятаха, че темпото на Алонсо не е прекалено лошо, но Алонсо непрекъснато изоставаше – в 15-ата обиколка той вече бе на 4,5 секунди зад Уебър. Все пак Фернандо се справяше с поддържането на аванса си пред Макларън-ите.
В 15-ия тур започнаха първите редовни спирания в бокса, но в средата на колоната. Стюардите обявиха, че разследват катастрофата между Петров и Хюлкенберг след състезанието, а Хамилтън се оплака от поведението на предните си гуми. Люис пръв от челото влезе в бокса – в 23-ата обиколка – от пета позиция и се върна седми на трасето (зад Кобаяши).
Фетел и Алонсо направиха питстоповете си едновременно в 25-ия тур, а Хамилтън изпревари Камуи за шестата позиция в колоната. Уебър също смени гуми в следващата обиколка и така начело се оказа Бътън пред Фетел, Уебър Алонсо и Хамилтън. Дженсън от началото на надпреварата бе с твърдия тип гуми – всички зад него ги сложиха при питовете си. Това бе и основата на стратегията му: да се опита да избяга възможно най-много преди да спре за нов комплект, но не му се удаде. След спирането си в бокса в 38-ата обиколка световният шампион се върна пети в колоната. И веднага след това Хамилтън се обади на екипа, че е загубил трета предавка! Затова и Бътън натисна повече и много бързо стопи разликата до съотборника си, след което го изпревари в 44-ата обиколка.
Двигателят Мерцедес във Форс Индия-та на Адриан Сутил не издържа до финала, а Заубер-ът на Камуи Кобаяши беше със сериозни повреди след поредното сбутване на японеца със съперник на трасето. Нико Розберг се удари пет тура преди финала – задно ляво колело се откачи и той се завъртя.
В останалите обиколки нямаше повече екшън и Ред Бул записаха двойна победа на Сузука – недостижими през целия уикенд в Япония.