Двойна победа спечели Ферари в Белгия. Кими Райконен стана пръв в надпреварата на пистата Спа за трети пореден път, следван от съотборника си Фелипе Маса. Трети остана Фернандо Алонсо (Макларън).
###
Чудесна двойна победа спечели екипът на Ферари днес на пистата Спа в Белгия, като Кими Райконен стана пръв в надпреварата на легендарното трасе за трети пореден път, следван от съотборника си Фелипе Маса. Трети се класира световният шампион Фернандо Алонсо (Макларън), зад него се нареди Люис Хамилтън. Сребърните не бяха в състояние да се борят за победата на Спа, но испанецът намали аванса на англичанина в генералното класиране на две точки три кръга преди финала на шампионата.
Веднага след старта на състезанието Маса опита да атакува Райконен, но се установи на втората позиция. Междувременно двата Макларън-а вървяха гума до гума зад тях в Сурс, като Хамилтън дори излезе в зоната за сигурност, но успешно се върна на трасето. Двамата влетяха в Червената вода и Алонсо мина от външната страна, спечелвайки третото място.
От там нататък при първите четирима размествания имаше единствено при спиранията в бокса. Зад тях се водеше битка за почти всяко място в колоната. Ник Хайдфелд (BMW Заубер) стана пети, след като в първата обиколка отвори прекалено Сурс. По-късно успя да задмине Нико Розберг (Уилямс) и Марк Уебър (Ред Бул) при първата серия питове, които пък спечелиха шестото и седмо място. Съотборниците им обаче не финишираха в Гран при на Белгия – Алекс Вурц се завъртя на Автобусната спирка, мина през тревата и накрая се прибра, а Дейвид Култард спря с повреда в хидравликата.
Последната точка отиде при Хейки Ковалайнен (Рено) след епична битка с Роберт Кубица (BMW Заубер). Стратегията с един бокс на финландеца даде добър резултат, въпреки решимостта на поляка, който се нареди 15-ти на грида заради наказание за смяна на мотор. Също сменилият двигател Джанкарло Фисикела обаче спря с другото Рено още в началото на надпреварата, но заради проблем с окачването.
Още двама пилоти отпаднаха от Гран при на Белгия – Себастиан Фетел имаше проблем с управлението на своето Торо Росо, а Дженсън Бътън (Хонда) счупи хидравлика.