Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двойна победа за Ред Бул в Бразилия

Двойна победа за Ред Бул в Бразилия

66
0
Гран при на Бразилия

Двойна победа спечели тимът на Ред Бул в Гран при на Бразилия, като Себастиан Фетел пресече финала пред съотборника си Марк Уебър. Трети остана Фернандо Алонсо (Ферари), а четвърти и пети станаха състезателите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.

Времето преди старта бе изкарано основно в коментари за вчерашния инцидент с Дженсън Бътън, който се отърва невредим от опит за въоръжен грабеж. За разлика от него и придружавалите го в колата хора, други нямаха толкова късмет – като седмина механици на Заубер например, принудени да слязат от автомобила и да дадат всичките си вещи.

Кристиан Клийн получи повреда след излизането си от питлейна и се прибра веднага в бокса. Австриецът имаше предполагаема повреда в електрониката, но опита все пак да кара в състезанието.

На старта Фетел веднага задмина спечелилия полпозишън Нико Хюлкенберг (Уилямс), малко след това същото стори и Уебър. Алонсо атакува Хамилтън, но го изпревари във втория тур. Хюлкенберг вървеше трети, но испанецът веднага започна опити да му отнеме мястото. Подреждането след това бе Кубица, Барикело, Маса, Шумахер, Бътън, Розберг.

Алонсо най-накрая успя да изпревари Хюлкенберг в 7-ата обиколка и бе ред на Хамилтън да се бори с младия германец. Англичанинът атакува веднага, но Нико се защити чудесно, а стана ясно и че Люис няма достатъчно добро сцепление. Въпреки това Хамилтън продължи да атакува, а Хюлкенберг блестящо бранеше позицията си.

В 12-ия тур обаче Бътън пръв спря в бокса и смени гумите си, което го прати много назад в колоната. Веднага след това и Маса направи питстоп, а от питуола се обадиха на Дженсън, че от останалите тимове има отговор на тяхната стратегия и трябва да натиска здраво през следващите турове. Фелипе пък трябваше да спира още веднъж заради проблем с предна дясна гума. В 15-ия тур и Хюлкенберг бе в пита заедно с Роберт Кубица.

Първите трима се откъснаха сериозно напред малко преди 20-ия тур. Фетел водеше с по-малко от 2,5 сек на Уебър, а Алонсо се движеше на около 11 зад Марк. Хамилтън бе четвърти, на още 11,5 зад Фернандо, като продължи да се оплаква от гумите си.

В 21-ата обиколка Люис най-накрая влезе в пита да смени гумите си и сложи по-твърдия тип на Макларън-а си. Излезе шести – точно пред съотборника си и зад Розберг и Кобаяши, които още не бяха спирали в бокса – и веднага направи най-бързия тур от началото на надпреварата.

Алонсо бе на ред за нови гуми и направи смяната в 24-ата обиколка. Испанецът необезпокояван запази третата си позиция. Още в следващия тур Фетел също спря в бокса, а Хамилтън задмина Кобаяши за петата позиция, ставайки скоро четвърти при влизането в пита на Розберг.

След като и Уебър сложи нови гуми на Ред Бул-а си, редът в челото се запази. Фетел бе начело на 2,7 сек пред Уебър. Следваха Алонсо, Хамилтън, Кобаяши, Бътън, Розберг, Сутил, Шумахер, Хюлкенберг. Единствено японският пилот все още караше със стария си комплект гуми, а скоро загуби още една позиция от Дженсън в странно повторение на миналогодишната им битка, когато обаче англичанинът се бореше за световната титла.

Барикело спука гума в 35-ия тур при удар в предното крило на Алгерсуари. Бразилецът успя да се добере до бокса и продължи в домашното си състезание.

Междувременно Хамилтън отново се обади по радиото, разтревожено питайки дали F-duct системата му работи. Англичанинът бе успокоен, че всичко е наред и дори е най-бързият пилот в последния сектор. Уебър от своя страна топеше аванса на Фетел и на питуола на Ред Бул напрежението се покачи осезаемо. Розберг пък взе шестата позиция, изпреварвайки Кобаяши. През това време Кристиан Хорнер, Ейдриан Нюи и главният състезателен инженер Йън Морган напрегнато обсъждаха поведението на колата на Марк, като в крайна сметка австралиецът получи указание да промени ъгъла на атака на предното крило, за да опази гумите си. Хорнер пък бе забелязан да води безкрайни разговори по мобилния си телефон – нещо крайно необичайно по време на надпревара.

В 47-ата обиколка Фетел получи доста неприятната информация, че настига колона от 8 коли, всички от които се борят за позиция. Темпото на германеца спрямо това на съотборника му бе по-ниско, но влизането в трафик означаваше още по-сериозна загуба на време.

Витантонио Лиуци (Форс Индия) се разби в 51-ия тур – точно, когато от пита съобщиха на Уебър, че температурата в двигателя му се повишава. Излезе кола за сигурност и няколко пилоти веднага влязоха в бокса, като един от тях бе Хамилтън (от 4-а позиция). Бътън го последва в пита, а механиците на Мерцедес объркаха гумите на Розберг и германецът бе принуден да спира още веднъж.

След прибирането на сейфти кара Фетел натисна сериозно и започна да дава най-бързи обиколки. Единствено той и Уебър минаха под 1:15 мин за тур, а разликата помежду им бе малко над 3 секунди. Алонсо, Хамилтън и Бътън зад тях се бореха с трафик, затваряйки съперници с обиколка. Маса и Буеми се закачиха точно пред състезателите на Макларън и бразилецът изхвърча от пистата, губейки още позиции. Фетел отпред пак бе най-бърз и разликата спрямо Марк отскочи на 4,4 сек. Швейцарският пилот на Торо Росо пък се удари и със Сутил.

Към финала на Гран при на Бразилия Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън започнаха да дават най-бързи обиколки, като и двамата слязоха под 1:14 мин на тур. В крайна сметка обаче Ред Бул-ите запазиха местата си, като отборът взе титлата при конструкторите. Спорът за короната при пилотите ще се решава в Абу Даби, като Алонсо продължава да е начело с 246 точки пред Уебър с 238, а Фетел е трети с 231. Хамилтън вече е на 24 от лидера в първенството.