Тимът на Заубер се старае да напредва сериозно с разработването на системата си за обдухване на задното крило – новата мода във Формула 1, след като разработката на Макларън получи одобрението на ФИА в самото начало на сезон 2010 г.
– Очевидно е, че тази технология ще се появи вероятно по целия грид на различни етапи тази година, но ние вече имаме малко опит от предишните надпревари. Освен това ще имаме цял пакет подобрения за С29, най-вече в предната част и дифузьора. Надяваме се всичко това да подобри скоростта ни – призна техническият директор Джеймс Кий.
Той обясни още, че някои от новостите в С29 са продиктувани от проблеми с аеродинамиката на автомобила.
– Трябва да направим автомобила по-добър като просто променим начина му на поведение. Ясно е, че нещата зависят и от това доколко силна е конкуренцията – заяви Кий. – Що се отнася до самата писта, то всички я познаваме безкрайно добре. Има прекрасна комбинация от ниско- и високоскоростни завои, изискващи и добро аероприлепяне, и механично сцепление. Технично трасе е и никога не е лесно да се извлече максимума от болида. Интересно ще е да видим колко са се променили колите спрямо тестовете, които проведохме там през зимата.
Техническият директор на Заубер смята, че един от ключовете за добро представяне ще е колко дълго ще издържат гумите. Каталуния е известна с това, че е особено немилостива към тях.
– Разбира се, разликата между зимните температури и сегашните също е интересен аспект – допълни Кий.
(обобщение за първите четири старта и очакванията на Заубер занапред може да намерите и в интервюто с Петер Заубер в секция Интервюта)