Джеръми Кларксън и Мартин Брандъл влязоха в спор относно липсата на изпреварвания в F1. Британският телевизионен водещ предложи, че световният шампионат „трябва да премахне пистите, на които не могат да се правят изпреварвания“ и сравни Гран при на Япония с „игра на крикет“. Същевременно бившият пилот от F1 вярва, че „трябва да има промени по автомобилите, а не по пистите.“
Темата за липсата на изпреварвания беше повдигната след Гран при на Япония. Надпреварата на Сузука беше доста скучна, след като по-голямата част от пилотите в топ 10 финишираха на позициите, от които стартираха. Броят на изпреварванията беше много малък, като повечето от маневрите бяха в по-задната част на класирането
Надпреварата на Сузука беше спечелена от Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул потегли от полпозишън и успя да задържи зад себе си по-бързите болиди на Макларън. Това накара мнозина да казва, че надпреварата в Япония е била решена още в квалификацията. Фернандо Алонсо пък сравни пистата в Сузука с тази в Монако, където изпреварванията са почти невъзможни.
Сузука е еднa от най-емблематичните и разпознаваеми трасета, на които се провежда кръг от F1. Пистата обаче е доста тясна и с голямо количество бързи завои, на които не може да се изпреварва. Наличието на само една DRS зона също не позволява извършването на повече маневри.
След края на Гран при на Япония Джеръми Кларксън направи няколко коментара в страницата си в социалната мрежа X. Известният журналист и телевизионен водещ предложи решение за подобряване на състезанията от F1.
„Имах идея да направя състезанията от F1 по-вълнуващи. Не използвайте писти, на които изпреварванията са трудни“, написа Кларксън. „Разбира се. Автомобилите са по-големи, така че приемете това, пренебрегнете „стимулите“ и използвайте подходящи писти. В крайна сметка приходите идват от феновете. Винаги. Това състезание от F1 ми даде представа какво може да е да гледаш крикет.“
That F1 race this morning gave me an idea of what it might be like to watch cricket.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) April 6, 2025
I’ve had an idea to make F1 racing more consistently exciting. Don’t use tracks where overtaking is difficult.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) April 7, 2025
Няколко дни по-късно Мартин Брандъл отвърна на коментарите на Кларксън. Бившият пилот от F1 и настоящ коментатор заяви, че F1 „трябва да промени автомобилите, а не пистите.“
„За бога, това е малко като при жътва. Понякога трябва да си търпелив“, каза Брандъл. „От четири старта този сезон имахме четирима различни победители. Някои футболни мачове са нула на нула. Някои са трилъри с резултат 5:4 в последната минута.“
„Това е спортът. Знам, че наистина обичаш F1. Променяйте автомобилите, а не пистите.“
Кларксън се съгласи с коментара на своя сънародник, макар и отново да направи интересно сравнение.
„Разбира се, че съм съгласен. Но няма футболни игрища, които на практика да гарантират равенство 0:0″, добави британският телевизионен водещ.
Пилотът на Заубер Нико Хюлкенберг също призна, че състезанието на Сузука е било „дълго и скучно“. Германецът попадна в сериозен трафик и не успя да постигне напредък.
„Състезанието беше дълго, скучно и не се случваше много действие на пистата. Прекарах голяма част от състезанието в трафик. Не е много забавно да гледаш нечие задно крило и DRS. Толкова е трудно да управляваш тези автомобили в мръсния въздух“, коментира Хюлкенберг.
Martin Brundle’s response to Jeremy Clarkson’s F1 vision: pic.twitter.com/o0qXx002qT
— PlanetF1 (@Planet_F1) April 9, 2025