Ферари няма да е конкурентоспособен отбор до 2022 г., заяви председателят на италианската компания Джон Елкан по отношение представянето на Скудерията във Формула 1. В интервю за Гадзета дело Спорт той посочи, че има доверие в Матия Биното да изведе екипа до нов победен цикъл.
„Ферари преминава през труден период, който е започнал отдавна. Не сме печелили титла при конструкторите от 2008 г., а при пилотите – от 2007 г. Изживяхме победния цикъл на Ред Бул – благодарение на аеродинамичното им превъзходство, и сме в този на Мерцедес – благодарение на невероятните им възможности при хибридните технологии. Ние тази година не сме конкурентоспособни заради грешки в конструирането на колата. Има редица структурни слабости, съществуващи от известно време в аеродинамиката и динамиката на автомобила. Освен това загубихме мощност в задвижващата система.“
„Истината е, че колата ни не е конкурентоспособна. Видяхте го на писта и ще го наблюдавате отново. Полагаме основите на завръщането си към добра скорост и победи при промяната на правилата за 2022 г. Убеден съм в това. Биното притежава качествата и уменията да започне нов победен цикъл“, заяви Елкан
Той каза също така, че на Ферари им предстои дълъг път и даде пример от историята на Скудерията.
„Когато [Жан] Тод стартира онзи исторически цикъл през 2000 г., се работеше от позицията на период от 20 години без победи, още от 1979 г. Бе необходимо време от момента на пристигането му през 1993 г. до момента, когато Ферари пак започна да печели. Ето защо е важно да се работи и на пистата, и извън нея, да има сплотеност и стабилност, да градим екипа стъпка по стъпка.“
Според внука на Джани Аниели нещата с Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел не са се получили, защото е трудно да искаш търпение от пилоти, които вече са печелили титлата във Формула 1. Ситуацията с Шарл Льоклер и привличането на Карлос Сайнц обаче е част от стратегията за изграждане на нов успешен отбор.
„По-трудно е да градиш наново и да молиш за търпение онези, които вече са били на върха в сравнение със състезатели, чието бъдеще предстои. Полагаме основите на нещо важно и стабилно, доказателство за което е договорът с Шарл: за пет години, няма по-дълъг в историята на Ферари. Льоклер и Сайнц ще превърнат Маранело в свой дом, ще се сближат с инженерите. Новата кола ще се роди с тяхно участие“, обясни Елкан.
Ферари направи промени в структурата на техническите си отдели след трудните първи три надпревари от сезон 2020
Бе създаден нов департамент, който да отговаря за представянето на колите под ръководството на главния аеродинамик Енрико Кардиле. Според изявлението на тима „мениджърската структура е опростена, за да получи всеки шеф на отдел нужната власт с цел постигане на целите си“.
Елкан отбеляза също така, че тифозите се терзаят заедно с любимия си отбор.
„Феновете страдат толкова, колкото и ние, но знаем, че са близо до нас. Ето защо е важно да сме открити и честни с тях. Очаква ни дълъг път“, каза той.
Допълнителен анализ на това как Ферари изостана с 50 к.с. от съперниците в Гран при може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (239).
Back on track ?#essereFerrari ? pic.twitter.com/UMfZFRTLz2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 28, 2020