Антонио Джовинаци получи 10 секунди наказание от стюардите на Гран при на Сингапур заради това, че е карал твърде близо до кран по време на един от периодите, в които колоната бе водена от кола за сигурност. Серия от инциденти предизвика неколкократната поява на сейфти кар на трасето. При една от тях е била подадена инструкция от рейс контрола към състезателите да се придържат към дясната страна на пистата в осми завой, тъй като там маршали работят за отстраняване на спрял автомобил.
Джовинаци е обяснил, че му се е сторило, че върви твърде бавно и в опита да се придържа към необходимото време за обиколка се е приближил към посочената зона
Стюардите са приели също така, че може да не е обмислил факта, че кранът се движи. Въпреки това са сметнали ситуацията за опасна и затова налагат 10 секунди наказание. То обаче няма да повлияе на класирането на Джовинаци. Той финишира десети, на над 16 секунди пред Ромен Грожан (Хаас).
Може би по-забележителният момент за Джовинаци в сингапурското състезание бе, когато води колоната в продължение на няколко обиколки. За първи път от 2015 г. пръв в надпревара от Формула 1 се движеше пилот, който не бе от Мерцедес, Ферари или Ред Бул.
Кими Райконен и Данил Квят не получиха санкции за сблъсъка помежду им, при който финландският пилот на Алфа Ромео отпадна от надпреварата
„Днес не ми беше ден”, отбеляза руснакът. „При такова състезание ти се иска просто да вдигнеш ръка, да приемеш вината и да продължиш към следващия старт. Имахме шансове да вземем точки, но за съжаление не се възползвах от тях. Останах зад други пилоти и не демонстрирах най-добрите си умения зад волана. Не искам да се извинявам, но се наложи да се справя и с нещо като мъгла в огледалата – това направи защитата ми още по-трудна. Трябваше да оставям повече пространство заради липсата на видимост. Накрая ударът с Кими потроши колата ми и карането стана мъчително.”
No amount of steering wheels could make that wheel point the right way ?#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/GONRLgkHFG
— Formula 1 (@F1) September 22, 2019
Без наказания приключи и разследването на инцидента между Джордж Ръсел и Ромен Грожан
Стюардите отсъдиха, че и двамата пилоти са можели да направят повече, за да предотвратят удара. Те решиха, че нито един от състезателите не е напълно или в по-голяма степен виновен за станалото и затова няма да има по-нататъшни действия срещу тях.
„Беше ужасно състезание още от старта. В първия завой се озовах между Роберт [Кубица] и Даниел [Рикиардо]. После Грожан тръгна да изпреварва на влизането в осми завой. Във връхната точка на кривата бяхме един до друг, а на излизане вече бях значително по-напред. В този момент пилотът от външната страна трябва да даде място. Той обаче ме удари и излетях в стената”, бе обяснението на Ръсел.
Грожан от своя страна бе убеден, че му е оставил достатъчно място.
⚠️ SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 35/61) ⚠️
Grosjean and Russell collide, and the Williams is out
RUS: “ ******… I shouldn’t be surprised“#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/V14BQfZX2I
— Formula 1 (@F1) September 22, 2019