Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун иска разпределението на приходите да е само според представянето на отборите

Екълстоун иска разпределението на приходите да е само според представянето на отборите

91
0

Бърни Екълстоун смята, че планираната от него бъдеща структура за разпределение на приходите в F1 ще облагодетелства малките отбори. 85-годишният англичанин има намерение да премахне от схемата бонусите и допълнителните суми, раздавани за принос към спорта. Управляващият търговските права на Формула 1 обясни в падока на пистата Ред Бул Ринг, че така всички отбори ще са в една и съща ситуация и разпределението ще е базирано изцяло на представянето на екипите.

„В момента се грижим, ако това е правилната дума, за четири или пет отбора, които имат дългосрочно обвързване с нас. Те подписаха договори до 2020 г. и трябваше да получат нещо заради това. Другите отбори не искаха или не можеха да го направят. Ако спрат да работят, ние какво ще правим? Мерцедес получаваше базовата сума при идването си. След това се обвързаха до 2020 г. и вече знаехме, че ще останат в спорта. Затова им казахме: „Ако спечелите титла – както сториха Ред Бул – ще получите бонус. Ако вземете две…” Тогава заявих на борда: „Те никога няма да спечелят шампионат, камо ли два”. А Мерцедес ме прецакаха и спечелиха две първенства”, заяви Екълстоун.

Бърни каза още, че в момента малките отбори „нямат шанс да получат толкова пари, за колкото говорим. Никакъв вариант. Но ще направим така, че да са в необходимата позиция, ако се представят добре. Не можем да плащаме на хората, ако не печелят. Не искам да плащам суми, които на практика биха били стартов капитал. Така ще са в същата позиция като останалите. Смятам, че ще са доволни от новата идея, защото не са щастливи от настоящата система. Тоест трябва да са по-доволни в бъдеще. Ферари ще са в същото положение. Парите ще са за всички. Да видим как стоят нещата. Ферари са с нас от самото начало на F1, затова трябва да получават нещо. Което и става.”

При настоящата система за разпределение на приходите се взима предвид представянето в шампионата на конструкторите от предходния сезон, начисляват се бонуси за отделни отбори и т.нар. „исторически бонус” за Ферари. Скудерията заедно с Ред Бул, Макларън и Мерцедес получават допълнителни суми заради това, че имат подписани с Бърни Екълстоун договори със срок до 2020 г. (т.нар. CCB – Constructors’ championship bonus). Уилямс, Ред Бул и Мерцедес имат друго допълнително споразумение с Бърни, което им носи отделни суми.

В крайна сметка се получава така, че Ферари взима най-голям процент от отделената за отборите сума. За миналия сезон на Скудерията бяха начислени общо 192 милиона долара, докато шампионът Мерцедес е със $171 милиона. Класиралият се четвърти при екипите през миналия сезон Ред Бул пък взима 144 милиона долара, докато третият в подреждането Уилямс е с $87 млн.

Според Екълстоун тимовете трябва да се разберат по посочените от него въпроси още през настоящия сезон: „Смятам, че трябва измислим нещо тази година. Да постигнем споразумение с Ферари и останалите хора. След това няма да се налага да търсим съгласието на Ферари.”

Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф заяви след среща с Екълстоун, че до 2020 г. нищо няма да се промени заради вече подписаните договори. Според него моделът, по който тимът от Бракли има контракт за допълнителен бонус при по-добро представяне може да послужи като основа за бъдеща разпределителна схема.