Бившият собственик на отбор във Формула 1 Еди Джордан заяви, че е време Бърни Екълстоун да помисли дали да не се пенсионира.
Ирландецът, който понастоящем е експерт в коментаторския екип на BBC, посочи постоянното разминаване в изказванията на 84-годишния англичанин, както и че то не говори добре за Екълстоун.
– Бърни казва едно нещо на вашия вестник, различно на друго издание и трето на мен. Ситуацията е извън контрол. Никой не знае дали мисли това, което казва или дали изобщо е наясно какво говори. В един момент твърди, че желае да помогне на по-малките отбори с финансовите им проблеми, в следващия – че не му пука за тях. Заяви, че отишли при него на просия. А миналата седмица каза, че не искал да се занимава да привлича по-младото поколение, да се заинтересуват от F1. Може би, ако не иска тези хора и не разбира социалните медии, трябва да отстъпи на някого, който е наясно. Ние сме само пазители на спорта. Имаме отговорност към следващите поколения – трябва да им го предадем в добра форма. Оттеглянето се случва на всички и смятам, че е време Бърни да обмисли дали да не се пенсионира – заяви Джордан пред Дейли Мейл.
След изпадането в търговска несъстоятелност на Катерам и Маруся екипите на Лотус, Заубер и Форс Индия поискаха разглеждане на ситуацията, тъй като те също имат финансови проблеми. Екълстоун явно първоначално им обеща да вземе мерки, но броени дни по-късно обвини ръководствата им, че управляват отборите като хоби, а не като бизнес. Той не само успя да вбеси мениджмънта на трите тима, но и да ги обедини в твърдението, че заедно с големите отбори иска да ги изхвърли от спорта. Лотус, Заубер и Форс Индия му изпратиха писмо, в което твърдят, че той оглавява съмнителен картел. Бърни заяви, че това са пълни и тотални глупости – как можело изобщо да се предположи наличието на подобна организация. Очаква се по време на уикенда в Абу Даби да бъдат проведени срещи с трите по-малки екипа по вълнуващите ги въпроси.
Междувременно стана ясно, че Екълстоун се съгласил да превози оборудването на Катерам до пистата Яс Марина безплатно. Управляващият търговските права на F1 организира полетите за надпреварите извън Европа, но обикновено го прави срещу такса. Този път той не взел никакви пари от тима от Лийфийлд.
– Искаха да отидат [в Абу Даби], така че ги транспортирахме безплатно. Помогнахме им в някаква степен – нещо, което не бяхме длъжни да вършим. Дори наехме още един самолет да извози персонала. Малко прекалихме, но така или иначе вече е свършено – заяви Екълстоун.
Катерам събира пари от фенове, за да участва в последната надпревара от сезона. Сумата е малко над 1,9 млн. британски лири от повече от 6000 души.