Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун: Идеята за малки турбомотори е лоша

Екълстоун: Идеята за малки турбомотори е лоша

35
0
двигател,Ферари 056

Бърни Екълстоун никак не харесва идеята за използване на 4-цилиндрови, 1,6-литрови турбодвигатели във Формула 1 от 2013 г. и нееднократно изрази недоволството си от насочване работата по агрегатите в такава посока.

Има две неща, които са наистина важни във Формула 1 според мен. Едното е Ферари, а другото – звукът от двигателите. И мнението ми е изградено въз основа на срещите ми със страшно много хора от различни области на живота: спонсори, промоутъри, журналисти. Хората се вълнуват от звука, обичат го. Когато някой отиде за първи път на състезание от F1 и го попитате на излизане от трасето какво му е харесало, отговорът е звукът – обясни управляващият търговските права на спорта англичанин пред австралийски уебсайт. – Аз съм против, против, против тази идея за малък турбомотор. Не ни е необходим, а ако развитието на подобен двигател е чак толкова важно, то мястото му е в други автомобилни категории. Всичко останало е празни приказки, а и ще струва страшно много на спорта. Сигурен съм, че ще има загуба на публика и телевизионно отразяване.

Бърни призна освен това, че е в конфликт с президента на ФИА Жан Тод заради тези агрегати, но все още не се е виждал лично с него, за да обсъдят въпроса.

Не виждам причина да се върви в тази посока. Въведохме KERS и се предполагаше, че с него ще решим екологичните грижи на Формула 1, а сега излиза нещо друго. Преди време обаче заведох няколко руски господа в Сингапур, а по-късно се срещнахме в Русия. Това бе първото им състезание от F1 и ги попитах какво ги е впечатлило най-много. Въобще не ми беше минало през ума, а те заявиха: звукът, невероятен е, влияе страхотно. Още по-невероятно е, но и дамите харесват звука – категоричен бе Екълстоун.

Въпреки неговото недоволство обаче работата – поне по проучване на варианти и схеми – вече е започнала. Всичко за новата формула и свършеното до момента може да прочетете в следващия брой на списание ClubS1 (април 2011 г.).