Начало Избрани Еди Джордан: Верстапен притисна Хорнер да задържи Перес, защото не искаше Сайнц...

Еди Джордан: Верстапен притисна Хорнер да задържи Перес, защото не искаше Сайнц в другия Ред Бул

2316
0
Карлос Сайнц, Серхио Перес, Макс Верстапен
Карлос Сайнц, Серхио Перес, Макс Верстапен

Макс Верстапен е оказал натиск върху Кристиан Хорнер, за да задържи Серхио Перес и да подпише нов договор с него вместо да привлече Карлос Сайнц, твърди Еди Джордан. Според бившия собственик и шеф на отбор във Формула 1 нидерландският пилот предпочитал мексиканския си съотборник, тъй като знаел, че него може да победи. Бъдещето на Перес в Ред Бул все още не е ясно. Измина седмица от срещата на ръководството на отбора, на която Хелмут Марко твърдеше, че ще бъде разгледана ситуацията с пилотите. Преобладаващото възприятие е, че Перес няма да кара за тима от Милтън Кийнс през 2025 г. и в момента се преговаря срещу какво точно.

„Срам ме е за Чеко, защото го харесвам. Той е страхотен човек. Но искаш да ми кажеш, че той се бори за място в отбора за догодина? Бих казал, че няма шанс като за част от ситуацията вина има отборът, както и Макс“, заяви Еди Джордан.

„Знам, че Макс притисна Кристиан. Не искаше Карлос Сайнц в другия болид. Искаше Чеко в колата, защото знае, че него може да победи. А честно казано, и Макс, и Кристиан трябваше да помислят малко повече по въпроса“, продължи ирландецът

„Те ще отрекат, но вярвам, че предпочетоха да задържат Чеко вместо да помислят кое би било по-добре за отбора и как ще се борят за конструкторската титла догодина“, допълни Джордан в подкаста Formula for Success.

Сайнц разбра, че губи мястото си във Ферари още преди началото на сезон 2024, когато бе оповестено, че Скудерията е привлякла Люис Хамилтън. Той изчака шест месеца преди да вземе окончателно решение къде да продължи кариерата си. В крайна сметка испанският пилот подписа с тима на Уилямс. Наскоро той заяви, че не е типът пилот, който е необходим на Ред Бул в момента.

„В Ред Бул знаеха, че съм свободен в продължение на шест месеца и не ме посочиха. Ако не друго, ми направиха услуга. Нямаше да е добре да чакам до декември. Ако бях постъпил така, ако бях накарал Алпин, Уилямс или Ауди да чакат досега, щях да съм без договор за 2025 г.“, коментира Сайнц.

Верстапен и Сайнц бяха съотборници в Торо Росо през 2015 и началото на 2016 г. Твърди се, че търканията от онова време са били основно заради бащите им

Същевременно обаче се разказва, че екипът на Верстапен е получил разрешение да взима собствени стратегически решения, пренебрегвайки включително инструкции от страна на Хелмут Марко. Ситуацията се взривила през уикенда за Гран при на Русия през 2016 г., когато Верстапен се върна на пистата преди Сайнц по време на квалификацията, нарушавайки предварителна уговорка в екипа. Испанецът попадна в трафик при последния си бърз опит и отпадна в Q2, а съекипникът му се класира за Q3. Говори се, че е избухнал скандал с инженерния екип на Верстапен и тогавашният шеф на тима Франц Тост. В крайна сметка рейс инженерът на нидерландеца Хави Пужолар напуска отбора, а Марко му помага да си намери работа в Заубер.

Гран при на Русия през сезон 2016 бе последното състезание на Верстапен в Торо Росо. Той бе промотиран в Ред Бул от следващия старт – Гран при на Испания – и от тогава работи с Джанпиеро Ламбиазе.