Един или два питстопа за смяна на гуми се очаква да направят пилотите в Гран при на Австрия. На разположение на отборите на пистата Ред Бул Ринг са най-меките възможни типове – софт, суперсофт и ултрасофт.
За пилотите в топ 10 от квалификацията най-логичната стратегия с един стоп изглежда потегляне с ултрасофт и преминаване към суперосфт или софт преди средата на състезанието. При тактика с 2 стопа, трябва да се стартира с ултрасофт, след което да се премине кум суперсофт, а за последните 20-ина обиколки да се заложи отново на ултрасофт.
За пилотите, които не достигнат 3-ата част на квалификацията, и които имат свободен избор на гуми, е възможна алтернативна стратегия – потегляне със софт или суперсофт и смяна след средата на състезанието към ултрасофт.
Времето в Шпилберг обаче често е променливо и синоптиците предвиждат превалявания в събота и неделя в следобедните часове. А това може да обърка стратегиите и да наложи използване на гуми за мокро.
През миналата година победителят Люис Хамилтън с Мерцедес изкара състезанието с 2 стопа, като британецът стартира с ултрасофт, след което направи 2 смени за софт.
За този сезон минималното задължително налягане на предните гуми трябва да е 21.5 psi, а на задните 19.5 psi.