Ред Бул не бяха единственият отбор с проблеми със сензорите за измерване дебита на горивото по време на уикенда за Гран при на Австралия, но останалите изпълниха указанията на ФИА.
Нито един друг тим не е пренебрегнал умишлено показанията, за да продължи да използва собствените си изчисления. Точно това обаче направиха Ред Бул и впоследствие Даниел Рикиардо загуби второто място в домашната си надпревара.
От ФИА са изпратили до отборите по-рано този месец уточнение, в което се казва, че показанията на хомологирания от тях сензор ще определят дали дебитът при всеки отделен болид отговаря на изискванията. Единствен тимът от Милтън Кийнс пренебрегва дадените от него стойности, тъй като се смята, че те не са верни. Останалите екипи внасят необходимите корекции, за да са сигурни, че са в лимита и не нарушават правилата.
Доставчиците на сензорите – Gill Sensors – твърдят, че 52% от техните устройства са с допуск за грешка от 0,1%, а 92% – с 0,25% допуск.
Технологията за измерване дебита на горивото в реално време е нова и Ред Бул се защитиха с твърдението, че е имало проблеми в доста екипи по време на състезателния уикенд в Мелбърн. Представители на други отбори обаче заявиха, че имат доверие на ФИА в това отношение.
– Трябва да разчитаме, че ФИА се справят със ситуацията и честно казано, според нас е така. ФИА ще си свършат работата и съм сигурен, че няма да има никакви проблеми – коментира шефът на Ферари Стефано Доменикали.
Спортният директор на Мерцедес Тото Волф обясни, че системата наистина е нова и трябва да се интегрира в автомобилите.
– Това е процес, при който отборите подкрепят ФИА и обратното. Федерацията очевидно контролира горивния дебит, проверяват го при всички отбори и трябва да се научим как да работим заедно в това отношение – допълни австриецът.