Бърни Екълстоун не се тревожи от намаляващата телевизионна аудитория на надпреварите от Формула 1. Управляващият търговските права на Гран при освен това не вижда нужда спортът да търси нови канали за отразяване като социалните мрежи например.
– Очевидно има значение, но като казвате спад, това е промяна. Според мен обаче случващата се в момента промяна е краткосрочна, тъй като всички хора по социалните мрежи започват да мислят, че тези канали не са толкова добри, колкото са си мислели – заяви Екълстоун, цитиран от Аутоспорт.
На въпрос дали според него е необходимо Формула 1 да се промени и официално да комуникира чрез Туитър, Фейсбук и т.н., той отговори:
– Не. Ние сме търговци… Ако намерят някой да ни плаща (да го правим), тогава ще съм щастлив.
Намаляването на аудиторията, при това не само телевизионната, е тенденция във Формула 1 от години. (Специални материали по темата може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 172.) Доскоро всъщност на практика никой в спорта не се тревожеше от нея. Само преди година Ерик Булие например – тогава като шеф на Лотус – заяви, че не се притеснява от факта, че в родината му Франция Гран при надпреварите могат да се наблюдават вече единствено по платен канал.
Отборите полагат усилия за общуване с феновете по различни от официалните канали, но целенасочена политика от страна на управляващите спорта липсва. Намаляващите зрители обаче означават все по-свиваща се платформа за маркетинг и реклама, което води до огромен отлив на спонсори. Въпреки това не се предприемат каквито и да било мерки за коригиране на ситуацията, като дори опитите за ограничаване на разходите, за да се осигури оцеляването на всички тимове, до момента са напълно безуспешни.
Междувременно спортният директор на Пирели Пол Хембри заяви, че разбирането желанията на феновете е един от най-големите проблеми пред съвременната Формула 1.
– Ние сме технически партньор, но също така и спонсор. Наблюдаваме колко хора гледат и какво мислят за настоящата F1. Гледаемостта до момента през 2014-та е безкрайно разочароваща, в това няма съмнение. Прегледахме няколко проучвания за Висшата лига и Скай – при тях се наблюдава сериозно увеличение на зрителите, използващи iPad, а не телевизията. Светът се променя, включително начинът, по който хората следят спорт и се забавляват. FOM работи по това и се надяваме да видим резултати в близко бъдеще – обясни Хембри.
В момента FOM разработва ново приложение, но Екълстоун иска и от него да изкара пари. Коментарът му за този проект бе:
– Не вършим работа безплатно.
Понастоящем функциите на приложението за следене на времената от сесиите и надпреварите във Формула 1 на официалния сайт formula1.com са сериозно окастрени.
Същевременно четирикратният световен шампион Ален Прост призна по време на уикенда в Монако, че в F1 не знаят как да подходят към променящия се свят. Той отбеляза, че аудиторията на спорта е застаряваща, а не са привлечени нови, млади фенове.