Като се има предвид, колко време бе нужно на отборите за да разберат поведението на гумите в началото на тази година, то днешните тестове с експерименталните гуми за 2013 г. са може би ключов фактор за бъдещето. Днес пилотите имаха възможност за първи път да изпитат, какво ги очаква следващия сезон, както и да съберат ключови данни за развитието на колите за следващата година.
Именно заради това екипите бяха накичили болидите с всевъзможни датчици и сонди, заради което дори някои се пошегуваха, че Коледа е подранила, защото колите приличали по-скоро на коледни елхи. Характеристиките на новите гуми трябваше да бъдат внимателно изследвани, защото този показател е почти невъзможен за симулиране по компютърен път.
Още след първите излизания на пистата бързо стана ясно, че тимовете ще бъдат изправени пред изключително сериозно предизвикателство и през 2013 г. Люис Хамилтън, който през този уикенд ще направи своето последно състезание за екипа на Макларън бързо се оплака от прегряване на новите гуми – нещо, което Пирели си бяха поставили за цел.
„Тази смес много бързо влиза в работни температури и се надяваме това да доведе до по-бързо износване“, обясни Пол Хембри пред Sky sport F1. “Винаги сме опитвали да постигнем подобно нещо, колкото и странно да звучи. Тимовете винаги успяват да намалят износването по време на сезона. Затова трябваше да им предложим някакво предизвикателство.“
На изпълнената с бързи леви завои предната дясна гума е най-натоварена и затова не бе чудно, че Гийдо ван дер Гарде, който сутринта тестваше с болида на Катерам, се оплака от „много сериозен грейнинг“ именно на този елемент от колата. Въпреки това първите впечатления изглеждат позитивни. Гумите изглеждали „много добри“, предните давали доста сцепление при влизането в завой, дори и при по-високи скорости във връхната точка на завоя. Само на задните липсвало известно сцепление при излизането от завоя.
Доказателството за това, че тези гуми предоставят достатъчно грип даде и Фернандо Алонсо, който подобно на мнозина пилоти, даде най-доброто си време в първата част именно с експерименталните гуми.
„Голяма част от пилотите дадоха своите най-добри времена с новите гуми“, потвърди и Хембри. Използваната на Интерлагос нова твърда гума бе определена от англичанина като „хибридна“. Освен това тя е с килограм по-тежка от сегашните твърди гуми. За Хембри е ясно, че за отборите този тест е много важен.
„Предстоят сериозни промени за тях и това ще се отрази и на аеродинамичния пакет. Това е възможност те да направят по-рано своите заключения, защото иначе ако ги бяхме пуснали през февруари за тях щеше да се получи шок. Въпреки всички симулации, които екипите провеждат, всички искат да видят, как функционират гумите в реални условия.“