Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екипите след четвъртия ден изпитания в Испания

Екипите след четвъртия ден изпитания в Испания

54
0

500 километра (113 обиколки) направи Люис Хамилтън днес на пистата Херес по време на последния ден тестове там за тази седмица. Сутринта, докато още валеше и трасето бе мокро, отборът продължи работата си по аеродинамиката и засичането на различни показатели от работата на автомобила в този аспект. Програмата включваше също така започнатия вчера процес на сравнение на спирачни апарати и разпределение на теглото.

Хамилтън бе единственият пилот, който слезе под 1:20 мин за тур, като направи три обиколки под тази граница.

По настройки, спирачки и проби на гуми действаше и Адриан Сутил (Форс Индия). В неговия VJM03 бе извършена планирана смяна на изпускателната система. Самият състезател бе доволен от постоянния баланс и доброто поведение на автомобила.

Повреда в скоростната кутия принуди Рубенс Барикело да приключи деня с около половин час по-рано от предвиденото.

– Тази част, както и някои други, вече бе натрупала сериозен километраж, така че започваме да разбираме къде са границите им [на издръжливост] – обясни техническият директор Сам Майкъл.

Австралиецът допълни, че пробите са полезни и за разрешаване на някои проблеми със здравината на FW32.

Удовлетворен от прогреса си с R30 бе и Роберт Кубица след 85 тура. Полякът бе категоричен, че с всеки изминал ден Рено-то върви все по-добре, а той се чувства все по-удобно. Мнението му бе потвърдено и от главния инженер Алан Перман:

– Подобрихме представянето и управляемостта, а Роберт приключи деня крайно доволен от ситуацията.

Михаел Шумахер приключи пробите за Мерцедес.

– Свършихме всичко, което искахме и вече разбираме още една стъпка по-добре колата си, така че като цяло пробите бяха позитивни. Много е трудно да се разбере кой къде е спрямо съперниците, тъй като при всички количествата гориво все още варират значително. Затова и се спекулира доста, но пък е интересно! – заяви той.

Около три часа изгуби пък Себастиан Фетел заради повреда на горивна помпа, докато екипът успее да поправи новия Ред Бул RB6. Въпреки това пилотът и отборът като цяло са доволни от колата и очакват да продължат работата си следващата седмица.

Цели 160 тура – повече от 700 км – натрупа Фелипе Маса с Ферари F10, като най-дългата му серия бе 50 обиколки с един комплект гуми.

– Никога досега не бях карал толкова много. Физически се чувствам добре, даже си мислех, че ще съм по-изморен, отколкото реално съм. Успяхме да тестваме болида във всякакви условия. Спирането не ме притеснява, тъй като сме наясно какво го причини – заяви бразилецът, след което отиде да гледа заедно с няколко от механиците си футболния мач Херес – Реал Мадрид.

В BMW Заубер не успяха да направят достатъчно дълга дистанция като цяло за четирите дни на Херес заради лошото време. Все пак Педро де ла Роса се справи в голяма степен със задачите си днес следобед.

Лукас ди Граси пък направи първото истинско изпитание на Върджин VR-01 с цели 63 обиколки. В екипа явно са разрешили проблемите си с предното крило, тъй като младият бразилец нямаше особени грижи.

Последен в подреждането остана Хайме Алгерсуари (Торо Росо), но и той не гонеше толкова чисто скоростно постижение, колкото да свърши възможно най-много работа, докато пистата бе суха.