Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Еклестън апелира да се подкрепят медалите

Еклестън апелира да се подкрепят медалите

40
0

Шефът на Формула 1, Бърни Еклестън, поиска от почитателите на спорта да подкрепят плана му за внедряването на оценяващата система с медалите.

Еклестън се надяваше идеята да бъде подкрепена още на срещата на Световния съвет по моторните спортове миналата седмица, но вместо това бе решено да се направи маркетингово проучване.

По този повод Бърни използва сайта на Формула 1, откъдето се обърна за подкрепа по отношение на идеята си.

„Доста е просто, това ще направи Формула 1 много по-интересен спектакъл, тъй като това ще амбицира пилотите да се борят за победа” – казва Еклестън.

„Така би трябвало да има повече изпреварвания, пилотите ще се възползват от повече възможности и ще се борят буквално до карирания флаг. В момента виждаме доста често пилотите да се задоволяват с второ, трети или четвърто място и така състезанието може да бъде много скучно в последните няколко обиколки.”

„Пилотите не трябва да бъдат винени, те са състезатели, но оценяващата система е прекалено консервативна. Нещата се такива, че ако искат титлата, е по-добре да се борят за по-малко сигурни точки, вместо да преследват пилота пред себе си и да рискуват да не спечелят нищо.”

„Но това е Формула 1, върхът на световните моторни спортове, и само най-добрият пилот би трябвало да спечели титлата. Но да бъдеш световен шампион не е да си постоянен, а да се състезаваш до край, да се възползваш от всяка ситуация и да не се задоволяваш с второто място.”

„Миналата година Хамилтън поведе шампионат, преди да е спечелил първата си победа. По подобен начин тази година след Канада поведе Кубица, а реално Хамилтън, Маса и Райконен имаха повече победи. Люис и Роберт са много талантливи, но не мисля, че системата трябва да произвежда подобни резултати.”

По подобен начин тази година Люис Хамилтън стана шампион, въпреки че бе спечелил едно състезание по-малко от Маса. Еклестън пък си спомня за 2003 година, когато Михаел Шумахер спечели титлата пред Райконен със само две точки, но всъщност пилотът на Ферари бе спечелил шест състезания, докато този на Макларън – само едно.