Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Еклестън иска повече обвързаност на тимовете с Ф1

Еклестън иска повече обвързаност на тимовете с Ф1

33
0

Бърни Еклестън предложи на тимовете във Формула 1 да бъде дадена повече свобода да харчат, като в замяна те трябва да се обвържат по-дългосрочно със спорта.

След драматичното орязване на разходите през изминалия месец и предложенията да има лимит на бюджетите във Ф1 за в бъдеще, Еклестън намекна, че усилията да се намалят разходите на отборите са напразни, тъй като производителите винаги ще намират начини да харчат повече пари – и следователно трябва да им бъде позволено да харчат както искат, стига само да останат в шампионата.

‘Винаги съм казвал, че ние трябва да дадем на всички тези капризни инженери по една позлатена масичка и да ги изпратим някъде да си играят. Така или иначе това е всичко, което правят, а така ще бъде и доста по-евтино. Така ще можем да свършим истинската работа,’
каза милиардерът пред вестник ‘Дейли Телеграф’.

‘Ако производителите са готови за дългосрочно обвързване, да кажем 7-10 години, ще им дадем да харчат колкото те искат, кaто така ще осигурим производството на двигатели и скоростни кутии на приемлива цена.’

‘Аз не знам дали те биха се съгласили на това. Да ги накараме да се съгласят на нещо винаги е било проблем. Но ако го направят, това ще предотврати ситуациии като тази с Хонда, защото ако някой от тях напусне, ще можем да го съдим до дупка. А това няма да им хареса.’

Според Еклестън въвеждането на КЕRS е една неразумна стъпка при сегашната икономическа криза.

‘Винаги съм бил против КЕRS’,
каза той.
‘Каквото и да използват във Формула 1, те няма да го използват при уличните коли, но ако това е идеята, защо да не се въведе и при туристическите автомобили? Струва много пари, когато се опитваме да го съхраним.’

Президентът на Формула 1 е оптимистичен относно изгледите за новия сезон, въпреки че на пистата могат да останат само 18 коли, ако Хонда не се завърнат.

‘Ние ни най-малко не сме песимистични. Деветте отбора не са от значение. Става дума за пилотите, не за отборите.’