Британската компания Rolls-Royce проведе изпитания на експерименталния си модел 102EX в изследователския център на асоциацията MIRA (Motor Industry Research Association). Целта на производителя е да се изясни как различните температури и влажности ще влияят на работоспособността на акумулаторите и електрониката на колата. Тестовете са проведени като част от подготовката за околосветското пътешествие на автомобила.
Експертите на MIRA отбелязват, че 96% от акумулаторите са способни да продължават работа и при температури над 50 градуса и влажност на въздуха по-ниска от 30%.
Първите тестови изпитания на електрическия Rolls-Royce са проведени през май в Гудууд, а след това са го изпробвали клиенти на марката в Лондон, Манчестър и Единбърг. Последният тест-драйв във Великобритания е насрочен за началото на юли в Бирмингам.
През юли и началото на август електрическият 102EX ще бъде тестван от клиенти и просто любители на луксозния бранд в Сингапур и Пекин, в средата на август – в Лос Анджелис, през септември – в европейските старни и Япония, през октомври – в Дубай, а през ноември и началото на декември – в Ню Йорк, Лас Вегас и Майми, както и на автомобилното изложение в Лос Анджелис.
По време на световното турне специалистите на Rolls-Royce ще изучават мненията на клиентите относно електрическия Phantom, на чиято база е електромобила, както и ще си изясняват какви именно алтернативни технологии могат да се използват в бъдещите модели на британската марка.
Rolls-Royce 102EX се задвижва от два, монтирани на задната ос, електромотори със сумарна мощност от 389 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Капацитетът на литиево-йонните батерии е 71 кВтч, а предполагаемият срок на живот е три години. Колата може да измине с едно зареждане 200 км.