Елфин Еванс остава начело преди финалния ден на рали Швеция. Пилотът на Тойота удържа лидерството въпреки оспорваната битка. Еванс има аванс от само 3 сек. спрямо съотборника си Такамото Кацута. Трети на 6.3 сек. е световният шампион Тиери Нювил с Хюндай.
It’s tight at the top! Elfyn Evans leads Rally Sweden by just 3 seconds over Takamoto Katsuta heading into Sunday#WRC | #RallySweden
pic.twitter.com/RyErA2OB4X
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025
Рали Швеция е втори кръг от сезон 2025 в световния рали шампионат на ФИА (WRC). Състезанието се провежда изцяло на сняг и е единствено по рода си в календара. Рали Швеция отново е базирана в град Умео, част от графство Вастерболен. Надпреварата се състои от 18 отсечки с обща дължина от 300 км
Днес се проведоха още седем специални етапа от тазгодишното издание на рали Швеция. Битката по снежните пътища в северната част на скандинавската страна отново беше изключително оспорван и предложи множество екшън и битка за челните места.
A big day lies ahead…
#WRC | #RallySweden
pic.twitter.com/EcX1xyG0FD
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025
Еванс започна днешния ден с крехък аванс от 0.6 сек. пред Кацута. Двамата пилоти на Тойота бяха почти неразделни по време на сутрешните високоскоростни заледени етапи край Умео. В началото на следобедните минавания Еванс увеличи преднината си на 8. 6 сек. Разбира се, той бе подпомогнат от грешка на японския си съперник и съотборник в специален етап №12.
Точно когато изглеждаше, че Еванс е поел контрола, ситуацията отново се промени. Кацута отвърна на удара в етап №14, намалявайки разликата до 6.0 сек. После Еванс намали малко темпото в последния етап на деня, намалявайки преднината си още до едва 3.0 сек.
„На влизане в кръстовището загубих задната част и тя просто спря при спиране“, обясни Еванс „Не бе идеално.“
Същевременно Кацута е много близо до първата си победа във WRC. Японецът остава премерен в подхода си за утрешния ден.
„Искам да завърша ралито, това е всичко“, казаКацута. „Нека видим. Ще говоря с шефовете си в отбора и ще видим какво ще кажат. Със сигурност съм много гладен за победа, но много пъти съм се виждал прекалено гладен, когато отивам на места и после нещо се случва.“
Третото място е заето от Тиери Нювил. Пилотът на Хюндай започна деня на пета позиция и направи огромни крачки, за да се вмъкне в борбата за първото място. Нювил изпревари съотборника си От Танак, който бе затруднен от теч на охладителна течност. В крайна сметка белгиецът завърши деня на 6.5 сек. от своя съотборник, като същевременно изоставаше само на 6.3 сек. от Еванс
„Трябва да се подготвим добре тази вечер и да опитаме утре“, каза Нювил. „Честно казано съм доволен от днешния ден. Направихме това, което трябва да направим. Имахме добър ритъм и се справихме с риска. Надявам се утре да имаме същото усещане“, добави пилотът на Хюндай.
Днешният ден беше истинската катастрофа за третия пилот на Хюндай Адриен Фурмо. Първо французинът спря в началото на десетия етап на рали Швеция заради проблеми с каската. Фурмо спечели следващия етап, преди да удари голяма пряспа в 13-тата отсечка. Така той беше принуден да се откаже от участие до края на деня, тъй като беше заседнал.
Fourmaux has gone off the road 0.8km into SS13. Crew OK, but the car is stuck.#WRC | #RallySweden
pic.twitter.com/7wbumbToyw
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025
Драмите на Фурмо позволиха на Кале Роавнпера да заеме петото място. Финландецът имаше по-добър ден, макар и да нямаше отговор на темпото на Еванс и Кацута. Шести е Мартинс Сескс от тима на М-Спорт Форд, следван от Сами Паяри с Тойота. В топ 10 влязоха още Джош Макърлийн и Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд) и лидерът в WRC2 Оливър Солберг с Тойота.
Saturday
#WRC | #RallySweden
pic.twitter.com/vid6p93Ud5
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025