Елфин Еванс остава начело преди финалния ден на рали Швеция. Пилотът на Тойота удържа лидерството въпреки оспорваната битка. Еванс има аванс от само 3 сек. спрямо съотборника си Такамото Кацута. Трети на 6.3 сек. е световният шампион Тиери Нювил с Хюндай.
It’s tight at the top! Elfyn Evans leads Rally Sweden by just 3 seconds over Takamoto Katsuta heading into Sunday#WRC | #RallySweden 🇸🇪 pic.twitter.com/RyErA2OB4X
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025
Рали Швеция е втори кръг от сезон 2025 в световния рали шампионат на ФИА (WRC). Състезанието се провежда изцяло на сняг и е единствено по рода си в календара. Рали Швеция отново е базирана в град Умео, част от графство Вастерболен. Надпреварата се състои от 18 отсечки с обща дължина от 300 км
Днес се проведоха още седем специални етапа от тазгодишното издание на рали Швеция. Битката по снежните пътища в северната част на скандинавската страна отново беше изключително оспорван и предложи множество екшън и битка за челните места.
A big day lies ahead… ⏱️#WRC | #RallySweden 🇸🇪 pic.twitter.com/EcX1xyG0FD
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025
Еванс започна днешния ден с крехък аванс от 0.6 сек. пред Кацута. Двамата пилоти на Тойота бяха почти неразделни по време на сутрешните високоскоростни заледени етапи край Умео. В началото на следобедните минавания Еванс увеличи преднината си на 8. 6 сек. Разбира се, той бе подпомогнат от грешка на японския си съперник и съотборник в специален етап №12.
Точно когато изглеждаше, че Еванс е поел контрола, ситуацията отново се промени. Кацута отвърна на удара в етап №14, намалявайки разликата до 6.0 сек. После Еванс намали малко темпото в последния етап на деня, намалявайки преднината си още до едва 3.0 сек.
„На влизане в кръстовището загубих задната част и тя просто спря при спиране“, обясни Еванс „Не бе идеално.“
Същевременно Кацута е много близо до първата си победа във WRC. Японецът остава премерен в подхода си за утрешния ден.
„Искам да завърша ралито, това е всичко“, казаКацута. „Нека видим. Ще говоря с шефовете си в отбора и ще видим какво ще кажат. Със сигурност съм много гладен за победа, но много пъти съм се виждал прекалено гладен, когато отивам на места и после нещо се случва.“
Третото място е заето от Тиери Нювил. Пилотът на Хюндай започна деня на пета позиция и направи огромни крачки, за да се вмъкне в борбата за първото място. Нювил изпревари съотборника си От Танак, който бе затруднен от теч на охладителна течност. В крайна сметка белгиецът завърши деня на 6.5 сек. от своя съотборник, като същевременно изоставаше само на 6.3 сек. от Еванс
„Трябва да се подготвим добре тази вечер и да опитаме утре“, каза Нювил. „Честно казано съм доволен от днешния ден. Направихме това, което трябва да направим. Имахме добър ритъм и се справихме с риска. Надявам се утре да имаме същото усещане“, добави пилотът на Хюндай.
Днешният ден беше истинската катастрофа за третия пилот на Хюндай Адриен Фурмо. Първо французинът спря в началото на десетия етап на рали Швеция заради проблеми с каската. Фурмо спечели следващия етап, преди да удари голяма пряспа в 13-тата отсечка. Така той беше принуден да се откаже от участие до края на деня, тъй като беше заседнал.
⚠️ Fourmaux has gone off the road 0.8km into SS13. Crew OK, but the car is stuck.#WRC | #RallySweden 🇸🇪 pic.twitter.com/7wbumbToyw
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025
Драмите на Фурмо позволиха на Кале Роавнпера да заеме петото място. Финландецът имаше по-добър ден, макар и да нямаше отговор на темпото на Еванс и Кацута. Шести е Мартинс Сескс от тима на М-Спорт Форд, следван от Сами Паяри с Тойота. В топ 10 влязоха още Джош Макърлийн и Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд) и лидерът в WRC2 Оливър Солберг с Тойота.
Saturday ✅#WRC | #RallySweden 🇸🇪 pic.twitter.com/vid6p93Ud5
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) February 15, 2025