Начало WRC News Еванс поведе в Чили след коригиране на времена, всички се оплакаха от...

Еванс поведе в Чили след коригиране на времена, всички се оплакаха от проблеми в началото на ралито

254
0
Елфин Еванс
Елфин Еванс; снимка: Тойота

От Танак изглеждаше, че води в рали Чили, 11-ти кръг от световния рали шампионат, но корекция в националното времеизмерване след края на първия пълен ден от надпреварата извади Елфин Еванс на върха на класирането. Поправката дойде заради първата отсечка от състезанието. Тя бе отменена заради проблеми със зрители по трасето, но няколко екипажа вече бяха преодолели дистанцията.

Еванс бе сред тези, които преминаха по първата отсечка с нормална скорост. В края на деня рейс контролът даде на Еванс, който не получи възможност да се състезава в тази дистанция, общо време

По този начин той отиде пръв. Авансът на Танак според времеизмерването така или иначе бе минимален – 0,4 сек. При корекцията пилотът на Тойота взе преднина от 3 секунди. Постиженията на Сами Паджари и Адриен Фурмо също бяха коригирани.

Танак започна рали Чали като победител във всеки WRC кръг там, проведен досега. Естонският пилот на Хюндай имаше проблеми в началото, докато си върне в известна степен увереността зад волана на своя i20 Rally 1 и постигне достатъчно добър баланс. В сервиза в средата на етапа той направи няколко промени и след това представянето му бе значително по-добро.

Дори при това положение изглеждаше малко вероятно Танак да оглави класирането, след като Себастиен Ожие водеше уверено след три победи в отсечки. Французинът бе с над половин минута напред, когато удари колата и се наложи да спре, за да смени колело. Така топ 3 в края на първия пълен ден от рали чили бе Еванс, Танак, Кале Рованпера. Двукратният световен шампион също сбърка и не бе доволен от себе си.

„Не се чувствам комфортно по тези пътища. Не пасват на стила ми на управление, когато са сухи. Направо се боря с колата“, обясни Рованпера.

Еванс за разлика от съотборника си се чувстваше по-прилично в автомобила

„Отсечките са тесни, има наклони и са доста бързи, но същевременно и технични с много изкачвания и слизания. За каране са истинско забавление. Липсваше ни обаче достатъчно сцепление, което направи нещата доста сложни“, сподели уелсецът.

Преди корекцията на времената и съответно в класирането Танак коментира, че определено е изненадан да води в рали Чили.

„Определено е изненада. Всички (екипажи на Хюндай) имахме проблеми. В началото буквално нямах никакво усещане в колата. Впоследствие и поведението ѝ, и сцеплението се подобриха в известна степен. Чувството зад волана обаче продължава да не е такова, каквото трябва. Опитваме се във всяка отсечка да постигнем някакво подобрение, да намерим по-добра посока, по-добър баланс. Следващите отсечки са напълно различни и очакваме по-нормално сцепление“, каза Танак.

Зад първите трима Грегоар Мюнстер започна ралито с най-силното си каране досега през сезона. Проблем с гума в последната петъчна отсечка обаче го прати пети, зад Паджари. Тиери Нювил бе шести и заяви, че не е можел да направи нищо повече. Есапека Лапи с третия Хюндай бе зад него и описа деня си като „абсолютен кошмар“.

За съотборниците на Мюнстер в М-Спорт петъкът бе значително по-сложен. Мартинс Сескс отпадна след удар, при който повреди две от колелата, а имаше само едно резервно. Адриен Фурмо вървеше четвърти, но получи минута наказание заради това, че закъсня за отсечка и това го прати осми. Забавянето бе резултат от наложили се по пътя поправки – първо на алтернатор, а след това и на водна помпа.