Начало WRC News Еванс с минимален аванс пред Нювил и Рованпера след края на петъчния...

Еванс с минимален аванс пред Нювил и Рованпера след края на петъчния ден в Япония

253
0
Елфин Еванс, Тойота
Елфин Еванс, снимка Тойота

Елфин Еванс води след края на петъчния ден на рали Япония, 13-ти кръг от сезон 2022 в световния рали шампионат (WRC). Пилотът на Тойота успя да се опази от грешки и зае първата позиция в състезанието. Втори на 3 сек. е Тиери Нювил с Хюндай, а трети е Кале Рованпера с Тойота. Световният шампион изостава с 5.1 сек. от Еванс.

Япония най-накрая се върна в календара на WRC. След няколко неуспешни опита през последните години, „Страната на изгряващото слънце“ успя да запази мястото си в световния шампионат. Това е първо издание на рали Япония от сезон 2010 насам.

Изцяло асфалтовата надпревара изненада много от пилотите в WRC. Най-зрелищният момент бе отпадането на Дани Сордо. Испанският ветеран бе принуден да приключи участието си от надпреварата още във втората отсечка заради пожар в неговия автомобил Хюндай i20 N Rally1. За щастие Сордо и неговият навигатор Кандидо Карера не са пострадали при този ужасяващ инцидент.

Отпадането на Сордо доведе до отмяна на третия етап, минаващ покрай язовир Инабу. Рованпера също имаше проблеми след като забеляза пушек в неговия автомобил в края на втория етап. Същевременно Еванс и Нювил бяха с еднакви времена когато достигнаха стадиона „Тойота.“

Еванс започна да вдига темпото. Британецът започна леко да се откъсва от Нювил след преминаванията през тунела. Състезателят на Тойота преследва първа победа за сезон 2022 в WRC. Макар да е на първа позиция, Еванс смята, че трябва да подобри темпото си.

„Беше трудно и доста кратко. Имаме само четири етапа, но все още не ни е никак лесно“, сподели Еванс.

„Отсечките са много тежки. Във всяка една от тях има различно усещане. Затова винаги искаш нещо различно от автомобила. Утре очаквам да има повторение на днешния ден, който бе с много променливи“, добави пилотът на Тойота.

Тиери Нювил имаше спокоен ден. Белгиецът запазва шансовете си да се бори за победата.

„По горната част на асфалта има все повече листа. Затова е трудно да се определи какво е сцеплението. Карах доста предпазливо“, каза Нювил.

Кале Рованпера за кратко бе лидер в Япония, макар в началото на състезанието се появи дим в кокпита на автомобила му. Темпото на световния шампион започна да намалява, тъй като започна да се бори с недозавиване, което доведе до прегряване на предните гуми. Все пак финландецът заема третата позиция и изостава само с 2.1 сек. от второто място.

От Танак зае четвъртата позиция в първия същински ден от рали Япония. Бившият световен шампион участва в последното си рали като пилот на Хюндай.  В началото деня той бе забавен заради проблем с диференциала. За щастие всичко бе поправено в сервиза,  което му позволи да завърши на 8.8 сек. от подиума и 13.9 сек. от върха.

Такамото Кацута също бореше с недозавиването, въпреки че увереността му започна да расте с всеки изминал етап. Местният любимец натрупа изоставане от 20.6 сек. от Еванс. Въпреки това състезателят на Тойота се надява на силен резултат и подиум на родна земя.

Шестото място е заето от Гас Грийнсмит. Британецът е единственият останал представител на М-Спорт Форд след отпадането на Брийн и отсъствието на Фурмо. Грийнсмит изостава с повече от минута заради счупен задвижващ вал. В същото време лидерът от вчерашния ден Себастиен Ожие заема десета позиция. Осемкратният световен шампион спря за смяна на гума във втория специален етап и загуби повече от 2 минути.