Новите премиум компактни SUV-ове Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport вече се предлагат и във версия с plyg-in хибрид технология. Тя осигурява производителност, усъвършенствано изживяване и нови възможности за клиентите. Автомобилите могат да изминат до 66 км само на ток и отделят CO2 емисии от 32 г/км.
Моделите P300e, включващи новия plyg-in хибрид на Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport са базирани на модерната архитектура Premium Transverse на Land Rover
Тя е проектирана да поддържа електрификацията, запазвайки възможностите на Land Rover за офроуд шофиране. Новите plyg-in хибридни модели P300e се присъединяват към вече съществуващите 48-волтови хибридни SUV-ове, внасяйки нови нива на ефективност в компактния премиум SUV сектор.
„Характерната за фамилията двигатели Ingenium модуларна и гъвкава архитектура ни позволи да създадем иновативна, трицилиндрова plyg-in хибрид система. По този начин предоставяме на клиентите си по-голям избор от всякога”, сподели изпълнителният директор на продуктовото инженерство в Jaguar Land Rover Ник Роджърс.
„Двигателят с мощност 200 к.с., комбиниран с 80kW електрически мотор на задната ос, дава фантастични възможности за задвижване на всички колела. Ефективната електрификация и олекотяване на автомобила позволяват ниско отделяне на CO2 само от 32 г/км при Evoque и 36 г/км при Discovery Sport. Освен това и двата автомобила имат невероятно впечатляващ изцяло електрически пробег съответно от 66 и 62 км.“
Build the future of exploration brick by brick with our next @LEGO_Group #LetsBuildTogether challenge. We’d love to see your #LandRover inspired concept #SUV’s so we can get some inspiration for future adventures. #StayInStayAdventurous pic.twitter.com/Uh6e6QNcej
— Land Rover (@LandRover) April 25, 2020
Новите модели разполагат с 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател Ingenium с 200 к.с. и електрически двигател с мощност 109 к.с.
Ел. моторът е интегриран в задната ос и се захранва от 15kWh литиево-йонна батерия, разположена под задните седалки. Производителността и способността на автомобилите са безкомпромисни, с ускорение от 0-100км/ч само за 6,4 секунди при Range Rover Evoque. Discovery Sport предлага ускорение от 0-100 км/ч за 6,6 секунди. И двата модела могат да достигнат скорост до 135 км/ч, използвайки само електрическа енергия.
Водачите и на двата модела могат да избират от три режима на шофиране, които да отговорят най-добре на техните нужди:
- Режим HYBRID (по подразбиране) – автоматично комбинира мощност от електродвигателя и бензиновия двигател. Системата се адаптира към условията на шофиране и останалия заряд в батерията. Въвеждането на дестинация в навигационната система позволява на функцията за оптимизация на прогнозната енергия (PEO) да интегрира GPS данните, за да увеличи максимално ефективността и комфорта за избраното пътуване.
- Режим EV (електрически автомобил) – позволява работа само с електродвигателя, използвайки енергията, съхранявана в батерията, за тихи пътувания с нулеви емисии.
- Режим SAVE – използва приоритетно бензиновия двигател като основен източник на енергия, поддържайки батерията заредена до избраното ниво.
PHEV моделите се предлагат с кабел Mode 2, позволяващ зареждане от нормален домакински контакти с променлив ток за 6 часа и 42 минути
С Mode 3 се постига до 80% само за 1 час и 24 минути посредством 7kW контакт с променлив ток или обществени точки. Най-бързото зареждане е с помощта на зарядни станции: при 32KW DC от 0-80% отнема само 30 минути. Зарядното гнездо е разположено на задния калник, до клапата на резервоара за гориво.
Клиентите могат да останат свързани с Evoque и Discovery Sport PHEV чрез интелигентното приложение InControl Remote. То позволява на клиентите да наблюдават състоянието на заряд на автомобила и да подготвят превозното средство за пътуването. Чрез InControl Remote може дори да се зададе таймер за зареждане, за да се възползвате от най-ниските тарифи за енергия.
Собствениците на двата модела могат автоматично да предопределят температурата на купето, преди да започнат пътуване: използвайки мрежово захранване, когато автомобилът е запален, вместо да черпят енергия от батерията.
Smart, flexible and capable. The #DiscoverySport #PHEV is ready to explore in any environment with electric-only mode, combustion engine-only mode, or a combination, using GPS and navigation data to optimise efficiency on every journey. Find out more: https://t.co/3ZVW1neeJF pic.twitter.com/qWqpeypHxl
— Land Rover (@LandRover) April 27, 2020