Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари отново с по-свалени крила

Ферари отново с по-свалени крила

55
0

Изключително интересна се очертава битката между Ферари и Мерцедес до края на настоящия сезон във Формула 1 като развитие на техниката, защото силите са наистина много изравнени. По мнението на повечето експерти в падока италианските автомобили все пак имат в момента предимство не само в края на правите, но и при ускорението след излизането от бавните завои. Този феномен е особено интересен на фона на малко по-високите крила и нива на притискане, които използва Мерцедес.

Макар и при странните обстоятелства във вчерашната втора тренировка след завоя Аскари Ферари печелеха малко време, точно както след Сурс на Спа преди седмица. Според непотвърдени данни след Сурс в Белгия Люис Хамилтън е губел до 0,2 сек на обиколка, нищо, че имаше повече притискане с по-дълбоко задно крило дори в сравнение с това на Валтери Ботас.

Днес във втория сектор на Монца в последната тренировка Хамилтън загуби 0,1 сек от Кими Райконен и Себастиан Фетел в първите симулации със суперсофт, но компенсира в Параболика, където малко по-дълбокото крило го държи една идея по-добре. Сравнително по-ниските температури на асфалта от около 29 градуса на трасето също би трябвало да са от полза за него и Мерцедес ако се запазят днес и утре.

Във вторите опити обаче с вторите нови комплекти суперсофт Фетел направи втория сектор за 26,859 сек, Люис се доближи до 29,9 и след като бе по-бърз в първата част с шиканите остана на само 0,081 сек като общо темпо в симулиращата квалификация обиколка!

От Ферари категорично отхвърлиха подхвърлянията на Люис, че имат някакви трикове в задвижващата система на Ферари. От Скудерията отново обясниха на Монца, че конфигурацията с две отделни батерии към MGU-H и MGU-K e в техните коли от самото начало на хибридната ера и сега просто пакетът е по-добър отпреди като задвижване и аеродинамика.

Специфично за Монца и двата водещи автомобили са с някои дребни наглед, но важни елементи – най-вече в областта на дефлекторите, стойките за огледалата и пода, включително и такива, излезли от 3D принтер в последния момент.