Пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Кими Райконен, записаха важни точки в Гран при на Бразилия и по този начин запазиха преднината си пред екипа на Макларън. В края на състезанието двамата направиха интересен двубой помежду си, като испанецът успя да използва предимството на по-новите си гуми и да се справи с финландския си колега, който успя да прекоси надпреварата само с два стопа.
„Да стартираш от осма позиция и да завършиш на шеста не е толкова лош резултат“, обясни Алонсо след финала. „С поглед към класирането при конструкторите за нас бе важно, че успяхме да задържим Магнусен зад нас.
Най-важното не бе дуела с Кими в края, важното бе да се представим добре спрямо съперниците ни. Днес успяхме да спечелим добри точки за Ферари и смятам, че това е най-важното.“
В крайна сметка пилотите на Скудерията спечелиха 14 точки в днешния ден. Толкова колкото и тези на Макларън.
„Не мисля, че за отбора имаше значение, кой от нас двамата ще стигне финала преди другия и ще заеме шестото място“, обясни от своя страна Райконен. „Най-интересният за мен двубой бе с Бътън.“
След като успя да задържи дълго време зад себе си англичанина, в крайна сметка все пак пилотът на Макларън успя да го изпревари, а след него и Фетел. Райконен не съжаляваше толкова за изгубените двубои, колкото за забавянето в бокса, което според него е било решаващо.
„При второто ми спиране имахме трудности с крика. Там загубихме ценно време. Мисля, че без този проблем щяхме да успеем да се класираме поне с едно място по-напред.“
За мнозина, дори и за Пат Фрай бе изненадващо, че Райконен успя да премине през дистанцията с два стопа, при положение че в началото бяха планирани три.
„Решението да променим стратегията на Кими се изплати“, обясни Фрай. „Изненадващо той се справи чудесно с гумите и успяваше да дава изключително константни времена.“
„Колата се държеше значително по-нормално през този уикенд от това, с което съм свикнал“, обясни Райконен. „Това означаваше, че мога да карам така, както си го представях и исках, за разлика от досегашните уикенди. Смятам, че започваме да намираме посоката, но имаме още много работа пред себе си. На всяка писта е различно. Особено що се отнася до работата на гумите и тяхното натоварване. Тук гумите функционираха чудесно. Не знам дали това ще е така в Абу Даби. Мисля обаче, че и там ще се чувствам добре.“
„Решихме да пробваме стратегия с две спирания при Кими, който показа, че може да измъкне максимума от гумите, когато се чувства добре в колата“, доволен бе и тим шефът Марко Матиачи. Така Ферари ще пътува за последното състезание с преднина от 49 точки пред съперниците си от Макларън.
„Смятам, че се намираме в по-добра позиция, отколкото бяхме преди този уикенд, защото не загубихме точки“, заяви Алонсо, чието решение за бъдещето му се очаква да бъде обявено не по-рано от състезанието в Абу Даби. Според последните слухове той ще подпише рекорден за Формула 1 договор именно с Макларън, които все още имат шанс да изместят Ферари от четвъртото място при конструкторите.