Себастиан Фетел обмислял миналия сезон дали да не се откаже от Формула 1, разкри Кристиан Хорнер.
Немският пилот изживя трудна година с екипа, с който спечели четирите си титли. В края на сезона той напусна Милтън Кийнс и се присъедини към Ферари. Хорнер заяви пред британската преса, че на Себастиан не му харесали промените в правилата:
– Новият мотор не му допадаше, чувството от задвижващата система, brake-by-wire, липсата на аеропритискане. Можеше да се види, че не е щастлив. Беше угрижен, а на всичко отгоре съотборникът му (Даниел Рикиардо) спечели три състезания. Чувстваше се зле – чудеше се дали спортът му доставя такова удоволствие, каквото смяташе, че получава. Все едно някой му бе отнел играчката. Искаше се време, за да свикне.
Според Хорнер Фетел преминал период, в който изгубил илюзиите си за това в каква посока върви Формула 1:
– Имаше момент миналата година, когато той мислеше дали иска да спре (да се състезава) или не. Дали получава същата радост, дали иска да продължи. Беше нещастен от посоката, в която тръгна F1. Предишните четири години бяха толкова успешни за него, обичаше да кара колите си – и изведнъж всичко се промени безкрайно много. Това повдигна въпроси и Себ трябваше да се справи с тях.
Шефът на Ред Бул обясни, че Фетел се върнал към карането на картинг в средата на сезона, за да преоткрие същността си – онова, което го прави пилот, да намери отново радостта да е Гран при състезател. Пилотът преминал през подобен период и преди три години, когато взе третия си шампионат.
– Част от случилото се (през миналата година) наблюдавахме и в началото на 2012-та – разясни Хорнер. – Тогава промениха правилата за обдухваните дифузьори. Себ спечели в Бахрейн в началото на сезона, но следващият успех дойде чак през втората половина, в стартовете извън Европа. Едва тогава подобрихме поведението на задната част и това го върна.
Хорнер повтори, че раздялата на Ред Бул и Фетел е нещо съвсем нормално. Той обясни, че Михаел Шумахер е героят от детските години на Себастиан, а и Ферари е изключително привлекателен тим за всеки пилот заради историята си и мита около марката.
– Мисля, че Себастиан сметна момента за подходящ за подобна промяна в кариерата си. Имаше нужда от стимула на едно ново предизвикателство – заключи Хорнер.