Форс Индия отхвърли информацията за това, че има финансови проблеми. Отборът от Силвърстоун обяви, че ще пропусне изцяло първия предсезонен тест на екипите от Формула 1 на пистата Херес. Това доведе до приказки, че тимът на Виджай Маля има затруднения с парите. Заговори се дори, че отборът е обявен за продажба.
През миналата година Форс Индия води до последно битка с Макларън за петото място при конструкторите. Маля обяви по време на предишния сезон, че развойната програма на екипа е удължена и се влагат повече усилия в този двубой. В крайна сметка тимът остана шести, на 26 точки зад отбора от Уокинг, но през по-голямата част от сезона водеше равностойна борба със значително по-големия си съперник.
VJM08 ще излезе на писта за вторите зимни изпитания, които ще са на пистата Каталуния до Барселона.
– Готови сме на 90% за тогава – заяви оперативният шеф на Форс Индия Отмар Шафнауер пред Михаел Шмид. – Ще спестим 500 000 паунда, пропускайки теста на Херес. Мерцедес ще проведе изпитанията на двигателя и трансмисията. Ние така или иначе не можем да научим повече от тях.
Шафнауер допълни, че в екипа работят 380 души, които си получават навреме заплатите. Той обясни също така, че отборът нямаше да си прави труда да провежда презентация чак в Мексико, ако имаше финансови затруднения:
– Още сме живи. Всичко върви по план. Бюджетът остава същия. Тоест около 80 милиона паунда. При настоящия курс това са около 110 милиона евро.
Според Шмид забавянето на Форс Индия е заради две основни причини. Първата е смяна на производителя на шасито, другата – преминаването към работа в аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн (Германия). Отборът използва тръбата от ноември миналата година, но с 50-процентов модел. Първите тестове са били за калибриране, като едва в началото на януари е станало възможно да се работи по новия автомобил. Изпитанията там ще продължат, докато останалите отбори провеждат тренировки на Херес. Тези с 60% версия пък могат да стартират чак през март – самото конструиране на такъв модел отнема около три месеца и струва седемцифрена сума.
Инженерният екип на Форс Индия е убеден, че ще се справи със сроковете. В тима свикват и с новата конфигурация на задното окачване – хидромеханична система замества оригиналните торсиони. Тя би трябвало да позволи значително по-бърза промяна на настройките и отнемала 45 минути операция ще се извършва за само 5 минути.