Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари и Рено са егоисти относно агрегатите, твърди Волф; Хорнер предлага връщане...

Ферари и Рено са егоисти относно агрегатите, твърди Волф; Хорнер предлага връщане на V8

27
0

Мерцедес се опасява от избухването на война между производителите на двигатели, ако съперниците от Ферари и Рено продължават да настояват за поне частично размразяване на правилата за задвижващите системи.

В Маранело и Вири Шатийон са сериозно разочаровани от факта, че нямат никаква възможност да работят по агрегатите в рамките на състезателната година. Това според тях засилва неравенството в спорта до огромна степен, тъй като пази преднината на Мерцедес и реално състезания няма. Преговорите досега се провалиха, след като екипът от Бракли блокира предложението за разрешаване на междинна промяна, включваща 13 показателя, догодина през юли. Тяхната идея за само 5 пункта, по които да може да се работи тогава, бе отхвърлена от останалите. При това положение съперниците обмислят вот, с който да вдигнат забраната напълно за 2016 г.

Според спортния директор на Мерцедес Тото Волф подобно нещо ще има пагубен ефект за Формула 1.

– Правилата могат да се променят с просто мнозинство, но не мисля, че това е начинът да се върви напред – чрез опити за дестабилизиране на системата и със заявления, че щом не сме съгласни за 2015-та, то тогава ще обърнат всичко нагоре с краката. Ще настъпи война между производителите на двигателите без никакви ограничения. Това е прекалено егоистичен поглед върху ситуацията, съсредоточен единствено върху представянето на собствения тим. Не се мисли какво се случва наоколо, в цялата Формула 1. Предполагам, че ФИА има глас в ситуацията, както и че F1 комисията ще вземе съответните решения. Ние ще изразим много ясно гледната си точка и да видим какво ще стане. Вярваме, че не може да се взимат глупави решения, които биха повишили разходите при всички. Трябва да внимаваме с харчовете. Дължим го на екипите, които отпаднаха, задължително е да сме разумни. Ще подновим дискусиите, когато се върнем в Европа – заяви Волф.

В същото време предложенията на разрешаване на ситуацията със задвижващите системи придобиват на моменти абсурден характер. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер например каза, че трябва да се обмисли връщането на старите V8 двигатели.

– Никой не обича да се връща назад, но понякога възможността трябва да се прегледа. Отчаяната ситуация изисква отчаяни мерки и според мен е нужно да се види какви са разходите за тези задвижващи системи, как се отразяват те на бизнеса при всички отбори и производители. Понякога е необходимо да вдигнеш ръка и да признаеш, че си сбъркал. Мисля, че по отношение на задвижващите системи замесените в решението хора допуснаха грешка. Сега имаме не само изключително скъпи агрегати, а и почти не можем да работим по тях. Теоретично правилното нещо е да се позволи прозорец, в който изостаналите производители да могат да наваксат – ако наистина се търси контролиране на разходите. В противен случай Мерцедес ще доминира през целия жизнен цикъл на задвижващите системи – каза Хорнер.

Той допълни също така, че непосилните цени на моторите са основният фактор за фалита на Маруся и Катерам. Според англичанина никой не издържа на такива разподи – нито големите, нито малките екипи. Все пак той призна, че е малко вероятно идеята му за връщане на V8 да се осъществи:

– Едва ли ще стане, но ако сме рационални по въпроса, ще обмислим варианта.