Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел с втора победа за сезона след триумф в Унгария

Фетел с втора победа за сезона след триумф в Унгария

94
0

Себастиян Фетел от екипа на Ферари спечели сензационно Гран при на Унгария. В изключително интересно и изпълнено със събития състезание втори се нареди Данил Квят от екипа на Ред Бул, а трети остана съотборника му Даниел Рикиардо. Четвърти се класира Макс Верстапен (Торо Росо), следван от Фернандо Алонсо (Макларън), Люис Хамилтън (Мерцедес), Ромен Грожан (Лотус). Последните места в точките останаха за Нико Розберг (Мерцедес), Дженсън Бътън (Макларън) и Маркус Ериксон (Заубер).

Състезанието започна при температура от 22 градуса на въздуха и 40 градуса на асфалта.

Себастиян Фетел успя да направи много добър старт и да се пребори за първата позиция в първия завой, изпреварвайки Хамилтън и Розберг. Пилотите на Мерцедес определено имаха отново проблеми на старта и това позволи и на стартиралия от пета позиция Райконен също да ги изпревари и да се нареди на второ място зад съотборника си Фетел. Розберг също успя да изпревари Хамилтън и бе трети. Световният шампион опита да си върне позицията още в шестия завой, но допусна грешка и излезе от пистата. Той успя да се върне на трасето, но вече бе десети.

В челото Фетел започна да се откъсва напред, следван от Райконен, Розберг, Ботас, Хюлкенберг, Квят, Рикиардо, Перес, Маса и Хамилтън. Рикиардо също не направи добър старт и след контакт с Ботас при излизането от първи завой загуби няколко позиции.

Хамилтън се оплака по тим радиото, че Розберг не му е оставил достатъчно място и така го е принудил да напусне трасето. Англичанинът се мъчеше да си пробие отново място към върха, но Маса се защитаваше добре. Все пак в десетата обиколка пилотът на Мерцедес успя да изпревари съперника си от външната страна на първия завой. Малко по-рано в същата обиколка същото направи Рикиардо с Нико Хюлкенберг, след като преди това бе пропуснат от съотборника си Квят.

Така зад триото Фетел, Райконен и Розберг, Ботас бе четвърти, следван от Рикиардо, Хюлкенберг, Квят, Перес, Хамилтън и Маса. В 13-ата обиколка Хамилтън се справи и с Перес и вече бе осми.

Ботас и Квят влязоха за смяна на гуми първи от пилотите в челото в 14-ата обиколка. Това изведе Хамилтън на шесто място. След спирането на Хюлкенберг в 16-ия тур пилотът на Мерцедес вече бе пети.

Фетел бе с 2,7 сек. пред Райконен, а Розберг бе изостанал на 9,3 сек от водача. Рикиардо бе четвърти на повече от 23 секунди зад Фетел, а Хамилтън бе на 30 сек. от върха.

Малдонадо и Перес се удариха на първи завой в битка за 12-ата позиция и мексиканският пилот на Форс Индия се завъртя. Все пак той успя да се върна на пистата макар и доста назад в класирането.

Хамилтън мина за смяна на гуми в 20-ата обиколка. При излизането си той успя да се пребори с Ботас за петата позиция. Тур по-късно същото направи и Розберг. Фетел и Рикиардо спряха в 22-ата обиколка и така Райконен поведе. Фетел бе втори, следван от Розберг, Рикиардо, Хамилтън и Ботас. Финландецът обаче води само един тур след като и той трябваше да смени гуми. Той излезе втори зад съотборника си, но вече на 5,5 сек.

Розберг явно не можеше да поддържа темпото на водача и вече бе на 15 сек. зад него. Рикиардо и Хамилтън завързаха интересна борба за четвъртата позиция. Ботас, Хюлкенберг, Квят, Верстапен и Алонсо пък допълваха топ 10.

Хамилтън не успяваше да се възползва от меките си гуми и да изпревари движещия се пред него с медиум Рикиардо. В последния завой на 28-ата обиколка обаче австралиецът допусна грешка и съперникът му се възползва по най-добрия начин, изпреварвайки го без проблеми на първи завой. Така той излезе четвърти.

Фетел продължаваше да води с почти 8 секунди пред своя съотборник Райконен. Розберг бе на 20 сек. зад водача, а Хамилтън бе с 13 сек. зад съотборника си. Англичанинът се възползваше добре от ресурса на своите меки гуми и след няколко обиколки вече бе на 10 сек. от съотборника си, който караше с медиум сместа.

Квят първи от пилотите в топ 10 влезе за втори стоп в 35-ата обиколка и излезе 12-и. Три тура по-късно втори стоп направи и Алонсо. Испанецът се върна отново на 10-а позиция, след като пред него отново бяха излезли Квят и Верстапен.

Райконен губеше по 0,3-0,4 сек на обиколка заради проблеми с MGU-K. Розберг обаче бе прекалено далеч, за да се възползва от това

В 43-ата обиколка Хюлкенберг се заби в гумите на първи завой след като преди това на правата бе загубил предното си крило. Това бе втори сериозен инцидент с кола на Форс Индия след счупването на окачването на Серхио Перес в петъчния ден. Откъртването на предното крило остави Хюлкенберг без точки, след като до момента се движеше на седма позиция.

Това предизвика виртуална кола за сигурност и голяма част от пилотите направиха спирания в бокса. Розберг и Хамилтън последователно минаха през бокса на Мерцедес, слагайки медиум гуми. Тур по-късно същото направиха и пилотите на Ферари. Заради многото отломки на старт-финалната права се появи и реална кола за сигурност. За да може да бъдат почистени останките пилотите започнаха да минават и през питлейна, докато маршалите на пистата работеха усърдно с метлите си.

Рестартът бе направен в 49-ата обиколка. Розберг успя да изпревари Райконен на първи завой, а зад тях Рикиардо се опита да изпревари Хамилтън, но бе ударен от пилота на Мерцедес. Контактът предизвика счупване на част от страницата на предното крило на Хамилтън. Рикиардо все пак успя да извоюва четвъртото място справяйки се със съперника си в пети завой. Пораженията по предното крило явно бяха сериозни след като Квят и Ботас също изпревариха пилота на Мерцедес. Финландецът обаче спука гума само няколко метра по-късно.

Хамилтън влезе в бокса за смяна на предното крило и излезе едва 13-и.

Райконен пък бе изпреварен от Рикиардо и мина през бокса, за да бъде рестартирана електрониката на колата му и излезе едва 16-и.

Хамилтън получи наказание с минаване през бокса заради причинения удар с Рикиардо.

В челото Розберг се движеше на малко под секунда зад Фетел, следван от Рикиардо. Квят бе четвърти, Верстапен пети. Холандецът обаче получи наказание заради превишаване на скоростта зад колата за сигурност.

Сайнц бе шести, но скоро бе изпреварен от Алонсо и Бътън. Испанецът явно имаше проблеми след като бе задминат и от Грожан и Малдонадо. Последният също получи наказание, този път заради превишаването на скоростта в бокса. Грожан изпревари Бътън и излезе седми.

Ериксон бе девети, следван от съотборника си Насър. Хамилтън бе 11-и.

В 61-ата обиколка англичанинът все пак успя да се справи с първия от пилотите на Заубер и да излезе десети. В 63-ия тур той успя да изпревари и Ериксон и да излезе девети. Меките гуми му позволиха малко по-късно да изпревари и Бътън.

В челото пък Розберг вместо да атакува Фетел бе погнат от Рикиардо. Битката между двамата завърши със спукана гума за пилота на Мерцедес и счупено предно крило за този на Ред Бул след инцидент в първия завой на 65-ата обиколка. Двамата минаха през бокса и излязоха на трета (Рикиардо) и девета позиции.

Квят излезе втори, но бе наказан с 10 секунди добавено време заради напускане на трасето, довело до получаване на предимство. Зад него бяха съотборника му Рикиардо, Верстапен, Алонсо, Хамилтън, Грожан, Бътън и Розберг. Германецът все пак успя да се справи с Бътън и да излезе осми, но нямаше време успешна атака срещу Грожан.

Без особено напрежение в края Себастиян Фетел успя да спечели своята втора победа. Радост освен в лагера на Ферари имаше и в Ред Бул след като двамата им пилоти заеха другите две места на подиума.

Въпреки че не се качиха на подиума пилотите на Мерцедес продължават да водят в класирането при пилотите. Хамилтън излиза в лятна почивка с 21 точки пред съотборника си Розберг. Толкова е и разликата между третия Фетел и неговия сънародник. При конструкторите Мерцедес води с 383 точки, Ферари са втори с 236 т., а Уилямс са трети, въпреки че не успяха да спечелят точки в днешния ден