Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели луда надпревара в Баку

Хамилтън спечели луда надпревара в Баку

87
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън спечели невероятно драматична победа в Гран при на Баку, като изпревари на финала Кими Райконен, Серхио Перес и Себастиан Фетел. В изпъстрената с обрати надпревара пети завърши Карлос Сайнц, шести бе Шарл Льоклер (избран и за пилот на кръга) пред Фернандо Алонсо, Ланс Строл, Щофел Вандоорн и Брендън Хартли.

Развръзката в състезанието настъпи, когато десет обиколки преди финала пилотите на Ред Бул се удариха. Това извади за втори път кола за сигурност. Начело бе Валтери Ботас, който използва момента да смени своите гуми и вече се виждаше победител. Когато само 5 тура преди финала надпреварата бе рестартирана, финландецът спука гума и за него всичко свърши. Победата взе съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън, който така излезе начело в световния шампионат, защото атаката на Фетел срещу Ботас при подновяването на състезанието бе неуспешна и той се оказа не само зад Хамилтън и Кими, но и зад Перес, който също го изпревари.

Надпреварата оправда очакванията, че по улиците на Баку всяка развръзка е възможна.

След резултатите от вчерашната квалификация първите петима на старта потегляха със суперсофт. Зад тях Райконен, Окон, Перес и Сайнц бяха с ултра софт. Скоростта на вятъра бе 3 метра в секунда, а посоката му се променяше непрекъснато и това правеше управлението тежко. След старта от ползишън Фетел поведе чисто пред Хамилтън и Ботас. Зад тях се наредиха Даниел Рикиардо и Макс Верстапен. Очаквано в първите три завоя имаше серия от инциденти. Най-сериозни бяха ударите между Райконен и Окон на трети завой при атака на Кими. Зад тях пък Хюлкенберг атакува отвън, притисна Сироткин и той удари Алонсо, който реално на две гуми някак се добра до бокса и се опита да продължи. Райконен също стигна до бокса, докато колите на Окон и Сироткин останаха в зоната около трети завой. Появи се сейфтикар, за да се изчисти пистата и на втори завой от ударите по-назад в колоната между Магнусен и Ериксон. Комисарите наказа по-късно шведския пилот с 10 сек.

Алонсо бе с повреден под и беше бесен, че е минал добре първите два завоя. След 5 тура от 51 състезанието бе рестартирано, като Хамилтън и Фетел бяха отново много близо при прибирането на колата. Във втория завой Макс изпревари съотборника си, а Сайнц също мина пред Рикиардо, а след това и Верстапен. За 1 обиколка Фетел избяга с 2,5 сек пред Хамилтън, следваха Ботас, Верстапен и Сайнц, Гасли с уникални първи обиколки, Хюлкенберг, Строл, Льоклер и Кими, който бе 11-ти.

Фетел вдигна още малко скоростта, а Хамилтън се оплака от липса на сцепление и го посъветваха да промени HPP.

Пилотите на Рено с ултрасофт видимо взеха предимство пред съперниците си от Ред Бул и Сайнц изпревари Верстапен, а Хюлкенберг притисна Рикиардо, задмина го и на свой ред изпревари и Макс! Холандецът се оплака по радиото, че батериите не се зареждат.

Напред Хамилтън правеше всичко възможно, за да не остави Фетел да избяга и завъртя топ тур, а разликата се върна на 2,4 сек след 10 обиколки. В нея след удар на 4-ти завой отпадна Нико Хюлкенберг, а Хамилтън свали дистанцията до 2,2 сек. Пилотите на Ред Бул започнаха битка по между си, като дори се удариха на първия завой гума в гума!

В челото Фетел отново увеличи дистанцията на 3,4 сек.

В 13-ата обиколка Гасли спря за смяна и редът бе Фетел, Хамилтън, Ботас, Сайнц, Верстапен, Рикиардо, Льоклер, Строл, Райконен, Перес. Алонсо стигна до 12-а позиция!

Рикиардо и Кими също имаха проблеми със зареждането на батериите. Райконен имаше грижи и с DRS-а, който не работеше на обратната прави и не можеше да изпревари Строл.

В 15-ата обиколка Сайнц спря да смени своите ултрасофт и сложи най-твърдите за уикенда – софт.

Фетел увеличи дистанцията на 4,5 сек, като Хамилтън имаше проблем при преминаването на първи завой. Кими между временно изпревари Стол и след това Льоклер, като вече пред него бяха пилотите на Ред Бул.

Напред Хамилтън пак опита да скъси дистанцията преди очакваните около 20-ата обиколка спирания и направи два рекордни тура, сваляйки разликата на 4,1, после и до 3,7 сек, а все така имаше проблеми с гумите – обади се, че предна дясна си отива. В началото на 22-ия тур блокира предните гуми при спирането за първия завой и бе ясно че трябва да спре за да смени своя суперсофт. Очаквано сложи софт и се върна на пистата пред Верстапен. Напред Фетел и Ботас останаха на пистата. Разликата между Фетел и Хамилтън бе 30 сек, а Ботас бе на над 11 зад германеца.

В средата пък с по-новите си гуми Сайнц мина пред Алонсо на 11-а позиция, но нямаше темпото от първите обиколки с ултрасофт. Пред тях в 24-ата обиколка спря за да смени своя суперсофт и Льоклер и се върна 11-и, зад Алонсо, чийто гуми обаче вече бяха на 24 обиколки и скоро започнаха проблемите му при спиране.

Пилотите на Ред Бул подновиха битката помежду си. Рикиардо бе по-бърз в последните обиколки и пак атакува Верстапен, който обаче не отстъпи.

Напред Фетел все така с комфортна преднина от около 29 сек пред Хамилтън, като от Ферари му казаха, че реалната дистанция е 8 сек след смяната му.

След 30 обиколки предна дясна и при Фетел бе със сериозно износване, а Ботас направи най-бърза обиколка и го доближи на 9,4 сек. В 31-ата обиколка германецът спря за смяна и сложи софт.

В това време Кими се оплака, че след 29 тура неговите софт вече не държат, а Сайнц каза, че има чувството, че температурата в неговите гуми спада.

Фетел се върна зад Ботас с аванс пред Люис от 7,6 сек, точно както бяха изчислили във Ферари. Напред обаче остана Ботас, който направи нов рекорден тур в 32-ата обиколка и се отдалечи на 12,8 сек, като с тима обсъждаха дали да не пробва с ултрасофт до края!

Също още без смяна Рикиардо най-после изпревари Верстапен, чийто гуми също започнаха да изстиват.

Хамилтън намали дистанцията до Фетел на 6,5 сек с нова топ обиколка, а Ботас бе пред германеца с 11,6 сек аванс и с 19,2 пред Люис.

В 38-ата обиколка Рикиардо пръв от пилотите на Ред Бул спря за нови гуми и сложи ултрасофт. Това увеличи още шанса за подобен избор и при Ботас, който обаче още вдигна темпото със стартовия суперсофт и бе на 12,3 сек пред Фетел.

Верстапен също сложи ултрасофт и пак излезе пред Рикиардо. В следващата обиколка австралиецът бе по-бърз със загретите си вече гуми и отново атакува съотборника си. Двамата излязоха на метри на стартовата права и преди спирането за първия завой Рикиардо удари отзад Макс. Двамата излетяха в зоната за сигурност. Веднага започнаха споровете в пресцентъра, че Верстапен направи повече от една маневра при атаката на Дани, който обаче в крайна сметка обаче бе зад съотборника си и направи удара.

На пистата се появи кола за сигурност и това бе мигът, който в Мерцедес чакаха. Ботас спря веднага за ултрасофт, но и Фетел, Хамилтън и останалите го последваха. 8 тура преди финала, когато колата за сигурност се готвеше да се прибере, в опит да загрее гумите си Грожан се разби с оградата, а на пистата се появи и медицинския автомобил.

Фетел не можеше да повярва, че само с 12 сек аванс Ботас е пак пред него, но нямаше какво да направи. Хамилтън се обади, че най-добре Чарли Уайтинг да спре състезанието, защото оставаха само 5 обиколки, а има повредена стена. Но бе даден рестарт и Фетел атакува мощно, изпускайки първия завой. Хамилтън и Кими минаха пред него. Още в следващия тур обаче Ботас спука гума, минавайки през откъснати парчета! В това време Перес мина Фетел, а Алонсо се изкачи до седмо място, но Строл го изпревари.